معاون دریایی بنادر و دریانوری خوزستان از انجام ۲ میلیون و ۱۹۴ هزار مترمکعب لایروبی در آبراه خورموسی و اسکله‌های بندر امام خمینی(ره) خبر داد.

سجاد سبزیوند، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوری خوزستان با اشاره به اهمیت ایمنی دریانوردی آبراه استراتژیک خورموسی و مسیر دسترسی به مجتمع بندری امام خمینی (ره) گفت: این لایروبی با هدف حفظ عمق مفید اسکله‌ها، ایمنی دریانوردی و تردد ایمن شناور‌ها صورت گرفت.

او افزود: تامین عبور و مرور شناور‌ها یکی از وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیتی دریایی کشور بوده که در همین راستا تامین و حفظ عمق مناسب برای تردد کشتی‌ها در آبراه خورموسی یکی از فعالیت‌های مهم مجتمع بندری امام خمینی (ره) به شمار می‌رود.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: این اقدام علاوه بر ارتقاء سطح ایمنی شناورها، امکان تردد کشتی‌ها با سایز‌ها و تناژ بالاتر را نیز امکان‌پذیر می‌کند.

آقای سبزیوند می‌گوید: از میزان ۲ میلیون و ۱۹۴هزار مترمکعب لایروبی تا پایان بهمن ماه سال جاری، یک میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب لایروبی با بهره‌گیری از ۲ شناور در کانال دسترسی خورموسی انجام شده است.

او با اشاره به اهمیت لایروبی اسکله‌ها به دلیل رسوب‌گذاری بر اثر جزر و مد‌های شدید افزود: به منظور حفظ عمق مفید و محدوده اسکله‌های عملیاتی، ۴۹۴ هزار مترمکعب در بازه زمانی یاد شده لایروبی دوره‌ای انجام گرفت.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در حال حاضر به منظور نگهداری عمق ایمن آبراه و محدوده‌ اسکله‌های عملیاتی این مجتمع بندری از تعداد سه فروند شناور جهت عملیات لایروبی استفاده می‌شود که ۲ فروند از نوع هاپرساکشن و یک فروند از نوع چنگکی است.

بندر امام خمینی (ره) در ۱۲۰ کیلومتری جنوب اهواز و در ساحل شمال غرب خلیج فارس واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.