مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از تداوم عملیات لایروبی در اسکله‌ها و کانال‌های دسترسی در بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان درخصوص آخرین وضعیت عملیات لایروبی در بندر امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با هدف تأمین عمق مناسب برای ورود و پهلوگیری شناور‌ها برنامه‌ریزی برای لایروبی اسکله‌ها و کانال دسترسی به صورت پیوسته در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی استان قرار دارد.

او افزود: به همین منظور ۲ فروند لایروب در حوزه اسکله‌های مجتمع بندری امام خمینی (ره) و یک فروند لایروب در کانال خورموسی مشغول به لایروبی هستند و در ۳ ماهه نخست امسال به میزان تقریبی ۸۱۲ هزار و ۷۷۲ متر مکعب لای برداشت شده است.

دریس با بیان اینکه با ورود لایروب جدید خریداری شده توان لایروبی به میزان ۳۰ درصد افزایش یافته و تعمیق مناسب کانال دسترسی انجام می‌پذیرد، اظهار داشت: در مجموع تعداد ۱۲۰ نفر به صورت شبانه روزی بر روی شناور‌های لایروبی مشغول به خدمت هستند و ورود ایمن کشتی‌ها در گروی تلاش بی وقفه این نیرو‌های کوشا است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، در حوزه بنادر کوچک نیز برنامه‌ریزی‌های مدونی برای ایجاد عمق مناسب برای شناور‌های کوچک و لنج‌ها انجام شده است که به صورت دوره‌ای در بنادر تابعه انجام خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.