لایروبی مسیر دسترسی آبراه خورموسی درمجتمع بندری امام خمینی (ره) با اتکاء به توان و تخصص نیرو‌های بومی با برخورداری از ۷۱ درصد پیشرفت در دست اقدام است.

 صدراله بهرامی معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به آغاز پروژه لایروبی مسیر دسترسی آبراه استراتژیک خورموسی از ابتدای بهمن ماه سال ۹۹ گفت: روند لایروبی مسیر یاد شده تا اواخر دی ماه سال جاری معادل ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی واقعی داشته است.

بهرامی در ادامه با اشاره به لایروبی بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب در این بازه زمانی اظهار داشت: این میزان لایروبی با بهره‌گیری از یک فروند لایروب از نوع هاپرساکشن با هدف ارتقاء ایمنی تردد شناور‌ها انجام شده اس

وی گفت: این پروژه که در انطباق با طرح‌های بالادستی کشور و با هدف افزایش عملکرد این مجتمع بزرگ بندری در زمینه تردد ایمن شناور‌ها اجرا می‌شود، موجب ایجاد ۳۰۰ فرصت اشتغال شده است.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اهمیت این آبراه استراتژیک و تردد سالانه بیش از صد‌ها فروند شناور در آن تصریح کرد: با تکمیل لایروبی در کانال خورموسی مق لازم در رسوبات سخت و نرم به ۸۰/۱۳ خواهد رسید و علاوه بر ارتقاء ایمنی شناورها، امکان تردد شبانه‌روزی شناور‌های با تناژ ۸۰ هزار تن میسر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.