مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: عملیات لایروبی در مسیر آبراه خورموسی روند مطلوبی دارد و تاکنون ۱۸ درصد پیشرفت داشته است.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به آغاز پروژه لایروبی مسیر دسترسی آبراه استراتژیک خورموسی از ابتدای بهمن ماه سال ۹۹ گفت: روند لایروبی مسیر یاد شده تا اواخر خردادماه سال جاری معادل ۷۷/۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی واقعی داشته است.

او در ادامه با اشاره به لایروبی بیش از ۶۳۰ هزار متر مکعب در این بازه زمانی اظهار داشت: این میزان لایروبی با بهره‌گیری از ۲ فروند لایروب از نوع هاپرساکشن و کاترساکشن و توان و تخصص نیرو‌های بومی انجام شده است.

دریس با بیان اینکه از ۱۰ فاز لایروبی این مسیر، فاز یک و ۲ آن به طول ۲ هزار و ۵۵۶ متر با حجم بیش از ۸۹ هزار مترمکعب به پایان رسیده است و فاز‌های ۹ و ۱۰ آن با بیش از ۶۵ درصد پیشرفت در حال تکمیل هستند، اظهار داشت: امیدواریم طبق برنامه‌ریزی تعیین شده فرآیند لایروبی کانال خورموسی به طول ۲۵ کیلومتر و عرض ۳۰۰ متر در مردادماه ۱۴۰۱ به طور کامل به اتمام برسد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.