نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روز دوشنبه (۱ اسفند) با جزئیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت با ۱۷۳ رأی موافق، ۲۱ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در صحن علنی، موافقت و نحوه استخدام نیروها در دستگاههای دولتی را مشخص کردند.
این طرح هم اکنون برای تبدیل شدن به قانون به شورای نگهبان فرستاده شده است.
متن طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به شرح ذیل است:
از تاریخ تصویب این قانون، استخدام در دستگاههای اجرایی به دو روش زیر انجام میپذیرد:
الف - استخدام رسمی برای بکارگیری در مشاغل حاکمیتی.
ب- استخدام پیمانی برای بکارگیری در مشاغل غیرحاکمیتی دائمی.
تبصره ۱- کارکنانی که برای مشاغل حاکمیتی بکارگیری میشوند، پس از موفقیت در آزمون عمومی و تخصصی و طی مراحل گزینش و آموزش بدو خدمت، برای مدت حداقل سه و حداکثر شش سال، به صورت رسمی آزمایشی مشغول به کار خواهند شد. این نیروها، پس از انقضای مدت مزبور، و حصول اطمینان از صلاحیت و توانمندی آنان، به استخدام رسمی قطعی در خواهند آمد. بکارگیری نیروهای موقت برای مشاغل حاکمیتی مطلقاً ممنوع است. مشاغل نظامی، انتظامی و امنیتی، مشاغل حاکمیتی محسوب میشود. سایر مشاغل حاکمیتی توسط دولت پیشنهاد میگردد و به تصویب مجلس شورای اسلامی خواهد رسید.
تبصره ۲- بکارگیری در مشاغل غیرحاکمیتی دائمی، مستلزم شرکت در آزمون عمومی و تخصصی، گزینش و گذراندن آموزش بدو خدمت است. نخستین قرارداد پیمانی با پذیرفته شدگان یک ساله خواهد بود. پس از اتمام مدت مزبور، در صورت حصول اطمینان از صلاحیت و توانمندی فرد، قراردادهای بعدی به ترتیب، به صورت دوساله، چهارساله، هشت ساله و پانزده ساله منعقد میشود. آخرین قرارداد، متناسب با باقیمانده مدت خدمت مستخدم تنظیم میشود.
تبصره ۳- قراردادهایی که من بعد، با کارکنان پیمانی که در زمان تصویب این قانون در خدمت دستگاههای اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه هستند، منعقد میشود، از حیث مدت قرارداد، تابع حکم تبصره (۲) این ماده بوده و سابقه فرد در احکام بعدی لحاظ خواهدشد.
تبصره ۴- دولت موظف است در رابطه با نیروهایی که در زمان تصویب این قانون به صورت قراردادی در خدمت دستگاههای اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه هستند و دارای شماره شناسه قراردادی از سامانه کارمند ایران سازمان اداری و استخدامی کشور میباشند، به ترتیب زیر عمل کند:
۱- با افرادی که حسب تأیید سازمان امور اداری و استخدامی، از طریق فراخوان و شرکت در آزمون با نشر آگهی عمومی و طی نمودن مراحل گزینش بکارگیری شدهاند، یا حداقل پنج سال به صورت مستمر با دستگاه اجرائی قرارداد داشتهاند و صلاحیت عمومی آنها مورد تأیید مراجع ذیربط، و صلاحیت تخصصی آنها مورد تأیید دستگاه مربوطه میباشد، قرارداد پیمانی یک ساله منعقد نماید. پس از آن، با این افراد مطابق تبصره (۲) این ماده رفتار خواهد شد.
۲- سایر نیروهای قراردادی در صورتی که قرارداد آنها قبل از پایان مهرماه ۱۳۹۷ منعقد شده باشد، اجازه دارند در آزمون ویژهای که حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ ابلاغ این قانون، صرفاً برای این گونه افراد برگزار میشود شرکت کنند. به ازای هر سال قرارداد، ده درصد به نمره آزمون شرکت کنندگان افزوده میشود. با این افراد، در صورت موفقیت در آزمونهای عمومی و تخصصی و طی مراحل گزینش، قرارداد پیمانی یک ساله منعقد میشود و پس از آن، مطابق تبصره (۲) این ماده با آنان رفتار خواهدشد. افرادی که قرارداد آنها بعد از پایان مهرماه ۱۳۹۷ منعقد شده است، حق شرکت در آزمون این بند را ندارند.
تبصره ۵- دستگاههای اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه، در صورت نیاز به «خدمات موقتِ» اشخاص حقیقی یا حقوقی، باید به ترتیب زیر عمل کنند:
۱- خدمت مورد نیاز توسط بالاترین مقام دستگاه، به رئیس سازمان امور اداری و استخدامی یا نماینده استانی وی اعلام میشود. سازمان موظف است حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ دریافت درخواست، نظر مثبت یا منفی خود را به دستگاه متقاضی اعلام کند.
۲- در صورت تأیید نیاز توسط سازمان امور اداری و استخدامی، اشخاص حقیقی یا حقوقی که صلاحیت و توانایی ارائه خدمت موردنظر دستگاه متقاضی را دارند، حسب مورد، از طریق فراخوان عمومی و برگزاری مناقصه یا گزینش، توسط سازمان برنامه و بودجه یا واحدهای استانی آن، مطابق مقررات مربوط انتخاب و به دستگاه متقاضی معرفی میشوند. قرارداد این اشخاص توسط سازمان برنامه و بودجه منعقد میشود و اعتبار موردنیاز، از سرجمع اعتبارات دستگاه متقاضی یا کسر میگردد. در صورتی که دستگاه متقاضی مستقیماً از بودجه عمومی کشور استفاده نمیکند، خزانه داری کل موظف است حسب اعلام سازمان برنامه و بودجه، پرداخت وجه قراردادهای موضوع این ماده را مقدم بر سایر پرداختهای مربوط به دستگاه انجام دهد. مدت قرارداد موقت با اشخاص حقیقی حداکثر سه ماه، و با اشخاص حقوقی حداکثر یک سال میباشد. قراردادهای موقت با اشخاص حقیقی حداکثر سه نوبت قابل تمدید است.
۳- اشخاص حقوقی (پیمانکاران) ارائه دهنده خدمات به دستگاههای اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه که در مناقصه برنده شدهاند، موظفند کارکنان خود را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار داده، حقوق و مزایای ماهیانه آنان را مطابق حقوق و مزایای نیروهای پیمانی مستخدم دولت، با وظیفه و شرایط مشابه، پرداخت کنند. سازمان برنامه و بودجه موظف است با تمهید سازوکار مناسب، ازجمله الزام پیمانکار به افتتاح حساب ویژه حقوق و مزایای کارکنان، از انجام کامل و به موقع این حکم توسط پیمانکاران موضوع این تبصره اطمینان حاصل کند. سازمان برنامه و بودجه موظف است در صورتی که پیمانکار به هر نحو از اجرای حکم این بند تخطی نموده یا از همکاری با سازمان مزبور خودداری نماید، نسبت به فسخ قرارداد و انتخاب پیمانکار جدید اقدام کند.
تبصره ۶- پس از ابلاغ این قانون، عقد هرگونه «قرارداد موقت»، «قرارداد حجمی» و مانند آن توسط دستگاههای اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه صرفاً درقالب سازوکار مذکور در تبصره (۵) مجاز خواهد بود. هرگونه پرداخت بابت قراردادهای موقت، قراردادهای حجمی و مانند آن توسط دستگاههای اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه، تصرف در وجوه عمومی است و بالاترین مقام دستگاه و کلیه عواملی که در این گونه پرداختها دخیل بودهاند، به انفصال از خدمت از شش ماه تا دو سال محکوم میشوند. قراردادهای پیمانکاری مربوط به انجام طرحهای عمرانی مورد تأیید سازمان برنامه و بودجه از شمول حکم این تبصره مستثنی بوده و مطابق قانون برگزاری مناقصات، توسط دستگاه مجری انجام خواهد شد.
تبصره ۷: کلیه نیروهای شرکتی که قبل از مهر ۹۷ در دستگاههای اجرایی مشغول به خدمت در کارهای دائمی هستند مشابه نیروهای قراردادی با آنها عمل میشود.
پس از تصویب این ماده، مواد (۱۷)، (۱۸)، (۱۹)، تبصره ماده (۳۲)، ماده (۴۵)، قسمت اخیر ماده (۴۷) و ماده (۱۲۴) قانون مدیریت خدمات کشوری نسخ میشود.
سید کریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت: بحث ساماندهی کارکنان نه تنها به تبدیل وضعیت بلکه به نوع استخدامی که بعدا صورت میگیرد، میپردازد چرا که با استخدامهای بی رویهای که توسط شرکتهای پیمانکاری صورت میگرفت حق کارکنان داده نمیشد.
وی ادامه داد: ما با این طرح و تبدیل آن به قانون به سمتی میرویم که نحوه استخدام افراد ساماندهی شود و هرگونه به کارگیری افراد از طریق فراخوان و آزمون انجام شود.
نماینده مردم شهرهای اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس بیان کرد: نابسامانی زیادی در نحوه تبدیل وضعیت در استخدام داریم که با این طرح و تبدیل آن به قانون از این وضعیت نابسامان عبور میکنیم.
حسینی اضافه کرد: چند تیپ قرارداد با عناوین مختلف و بیش از بیست عنوان استخدامی داریم که این وسط فقط کارمندان و کارگران هستند که ضرر میکنند و این امر باید اصلاح شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: هرگونه دستگاهی که بخشی از بودجهاش را از دولت بگیرد و نحوه استخدامش بر اساس قوانین دولت است مشمول طرح ساماندهی کارکنان میشود.
وی تصریح کرد: کسانی که دو سال سابقه کار دارند در مراحل پیمانی و رسمی شدن قرار میگیرند چرا که الان کارمندان و کارگرانی داریم که بیست سال است با عنوان موقت در حال کار کردن هستند که باید تکلیف اینها مشخص شود.
نماینده مردم شهرهای اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس بیان کرد: کسی که دو سال در یک دستگاه اجرایی سابقه دارد آن دستگاه اجرایی موظف است که آن شخص را به پیمانی و رسمی تبدیل وضعیت کند و آنهایی که بعد از آن به شکل قراردادی گرفتند باید یک تیپ قرارداد داشته باشند تا اجحافی به افراد نشود.
وی گفت: در این مسئله سعی شده هم عدالت اجرا شود و هم حق و حقوق کارکنان داده شود.
نحوه تبدیل وضعیت کارکنان از شرکتی به قرارداد معین موضوعی بود که با علی اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به گفتگو نشستیم.
وی گفت: اصل قانون یک بحث است و اجرای قانون بحث دیگری است. بحث استخدام قانون ایثارگران در اکثر حوزههای دولتی اجرا شده و خیلی محدود در برخی از سازمانها هنوز اجرا نشده و یا حداقل در مسیر اجراست که ما در مجلس این امر را پیگیری میکنیم تا اجرا شود.
عنابستانی بیان کرد: دولت ادعا میکند که طرح ساماندهی کارکنان بار مالی سنگینی دارد لذا مخالف است، اما بر اساس محاسبهای که ما در کمیسیون اجتماعی انجام دادیم اگر همان میزان سرباری که دولتیها به شرکتهای واسطه میپردازند، پرداخت نشود و مستقیم به نیروهای شرکتی که قرار است به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت شوند، پرداخت شود حداقل دریافتی نیروهای شرکتی به حداقل دریافتی که دولت در حوزه قانون کار مشخص کرده است، میرسد و هیچ هزینهای به دولت حداقل در سال اول تحمیل نمیشود، چون کارکنان در قرارداد کار معین در طول سال باید افزایشهای سنواتی بگیرند که در آنجا هزینه تحمیل میشود، اما آن هزینهها قاعدتا در بودجه سنواتی دیده میشود.
نماینده مردم شهرهای جغتای، جوین و سبزوار در مجلس ادامه داد: دولت نمیتواند بهانه داشتن هزینه برای قانون ساماندهی استخدام کارکنان دولت داشته باشد، چون این قانون صرفا در راستای اجرای عدالت و تثبیت شغلی نیروهایی است که هیچ امنیت شغلی احساس نمیکنند؛ همچنین برای اجرای عدالتِ پرداخت است چرا که یک نیروی شرکتی در یک مجموعهای مبلغ اندکی میگیرد و با سی روز کار سه الی پنج روز بیمه برایش رد میشود لذا مورد استثمار قرار میگیرد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: دولت اگر نخواهد قانون ساماندهی استخدام کارکنان دولت را اجرا کند حتما دچار چالش خواهد شد و مجلس از تمام ظرفیتهای نظارتی خود برای اجرای قانون استفاده میکند.
عنابستانی اظهار کرد: مراحل گزینش را در قانون آوردیم و یک الزام است، چون قرار نیست یک نفر که میخواهد استخدام شود، صلاحیتش احراز نشود و این مراحل باید طی شود، اما اگر نشد هم نشده است دیگر؛ چرا که نیروی شرکتی بوده و میخواسته قراردادی شود و دیگر شرکتی هم نیست لذا باید به خانهاش برود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این امر بیعدالتی نیست؟، گفت: این حتما عدالت است، چون کسی که صلاحیتش احراز نشود از اول نباید میبود لذا کسی که بدون احراز صلاحیت به عنوان شرکتی در سیستم کار میکند اصلا چکار میکند. هر کسی با هر عنوانی در سیستم اداری بخواهد کار کند باید اول صلاحیتش احراز شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: ما در مجلس گفتهایم کسی که کار میکند بیمهاش رد شود تا آیندهاش تامین باشد و امنیت شغلی و پرداخت حداقل حقوق چیزی است که مجلس گفته و تکلیف مالایطاق نیست که دولت نتواند اجرا کند.
نماینده مردم شهرهای جغتای، جوین و سبزوار در مجلس گفت: هر کسی با هر عنوانی در سیستم اداری بخواهد کار کند باید اول صلاحیتش احراز شود و اینکه در ابتدای استخدام فرد را به گزینش نمیفرستند اشتباه است و عدالت این است جایی که اشتباه بوده باید جلویش را گرفت لذا دلیل نمیشود اشتباهی که ۱۰ سال تکرار شده دوباره ادامه پیدا کند؛ عدالت این است که جلوی اشتباه از هر جا که هست گرفته شود.
امری که در این بین برای تبدیل وضعیت افراد ممکن است چالش برانگیز شود فرستادن کارکنان پس از چند سال کار به گزینش است. مثلا فردی پس از ۱۰ سال کار در یک اداره برای تبدیل وضعیت از شرکتی به قراردادی معرفی میشود، اما فرد در گزینشهای عقیدتی_سیاسی و یا پزشکی رد میشود و این امر باعث میشود که فرد در عین اینکه چند سال در آن اداره کار کرده به دلیل نداشتن اهلیت، شغل خود را از دست بدهد.
این امر در حالی است که اگر فرد صلاحیتش در گزینش تایید نشود پس چطور چند سال در آن اداره یا وزارتخانه کار کرده و این نکته را هم باید در نظر داشت در زمانی که فرد در آن اداره مشغول به کار شده در ابتدا برای تایید صلاحیت به گزینش فرستاده نشده و حالا که هم سنش بالا رفته و هم موقع تبدیل وضعیت است به گزینش فرستاده میشود و ممکن است به دلیل احراز نشدن صلاحیتش، شغلش را از دست بدهد و سن بالا هم باعث میشود که فرد برای پیدا کردن شغلی دیگر با مشقتهای زیادی مواجه شود.
به همین دلیل برای جلوگیری از این بیعدالتی، شخصی که در بدو امر به گزینش فرستاده نشده الان هم نباید به گزینش فرستاده شود، چون با مسائلی که ممکن است در گزینش افراد به وجود بیاید تعداد زیادی از کارکنان در این شرایط سخت اقتصادی که در کشور وجود دارد کار خود را از دست بدهند لذا با اینکه مجلس در این طرح بر گزینش تاکید کرده است شورای نگهبان میتواند طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را برای اصلاح به مجلس بازگرداند تا راهکاری برای این مسئله اندیشیده شود.
گزارش: محمد امیرحسینی
ورود افراد باید بر اساس شایسته گزینی باشد نه اینکه افرادی که با پارتی و سهمیه وارد شدند و چندین ساله دارن پول مفت حرام میگیرن و باعث بیکاری افراد باسواد شدند حالا بخوان مفت الکی تبدیل وضعیت بشند و پول مفت بیشتری به جیب بزنند !! ورود همین افراد نالایق بیسواد به چرخه مملکت باعث شده که جلوی پیشرفت مملکتمون گرفته بشه .. هدف نمایندگان هم از این طرح این بوده تا بتونند دارودسته و نزدیکان خودشونو که با پارتی بازی وارد کردند هر چه سریعتر بتونند تبدیل وضعیت کنند چون سال آخر نمایندگیشونه !! اگه این طرح غلط تصویب بشه دیگه هیچ جوان باسواد شایسته ای نمیتونه وارد هیچ سازمانی بصورت شرکتی بشه و روز بروز به تعداد بیکاران جامعه افزوده میشه و باعث نگرانیهای زیادی واسه دولت انقلابی خواهد شد !!
ورود به سازمانها باید بر اساس عدالت و شایسته گزینی باشه و همگان بصورت سراسری در آزمونی برابر شرکت کنند !!
از شورای محترم نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی بینهایت متشکریم که با این طرح مخالفت کرده اند !! با آرزوی توفیقات الهی
ورود افراد باید بر اساس شایسته گزینی باشد نه اینکه افرادی که با پارتی و سهمیه وارد شدند و چندین ساله دارن پول مفت حرام میگیرن و باعث بیکاری افراد باسواد شدند حالا بخوان مفت الکی تبدیل وضعیت بشند و پول مفت بیشتری به جیب بزنند !! ورود همین افراد نالایق بیسواد به چرخه مملکت باعث شده که جلوی پیشرفت مملکتمون گرفته بشه .. هدف نمایندگان هم از این طرح این بوده تا بتونند دارودسته و نزدیکان خودشونو که با پارتی بازی وارد کردند هر چه سریعتر بتونند تبدیل وضعیت کنند چون سال آخر نمایندگیشونه !! اگه این طرح غلط تصویب بشه دیگه هیچ جوان باسواد شایسته ای نمیتونه وارد هیچ سازمانی بصورت شرکتی بشه و روز بروز به تعداد بیکاران جامعه افزوده میشه و باعث نگرانیهای زیادی واسه دولت انقلابی خواهد شد !!
ورود به سازمانها باید بر اساس عدالت و شایسته گزینی باشه و همگان بصورت سراسری در آزمونی برابر شرکت کنند !!
از شورای محترم نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی بینهایت متشکریم که با این طرح مخالفت کرده اند !! با آرزوی توفیقات الهی
شورای نگهبان با استخدام نیروهای شرکتی موافقت کرده؟بنظرتون عملی میشه یا نه؟
ثانیا اگه خواهان اجرای عدالتی باید قراردادی های که اکثرا با رانت و پارتی اخراج شوند و در آزمون عمومی با شرکت تمامی افراد واجد شرایط شرکت کنند و درصورت پذیرفته شدن رسمی شوند
فقط اجحاف در حق کسانی هست که پارتی ندارند و بیکار هستند.
و به نفع کسانی هست که پارتی دارن.
حتی اگر آزمون هم برگزار بشه آخرش توی مصاحبه معلوم نیست چی میشه.
پس تکلیف اونایی که فوق لیسانس دولتی دارند اما پارتی ندارن چی هست؟
کسی که پارتی نداره رو سرگرم آزمون میکنید، که بعد هم توی مصاحبه ردش کنید؟؟؟
خدا خیرتون ننننننده با این طرحی که تصویب کردید.
بعد هم به اون خبرنگار بیسوادتون بگو این متنی که به عنوان متن طرح اورده اصلا متن مصوب مجلس نیست :)))
لااقل کمی تحقیق میکردین بعد...
اگه اینطور که شما می فرمایید
کسانی که در زمان سه خلیفه اول به ناحق از بیت المال برای خود امتیازات ویژه ای قائل شده بودند نباید از آنها پس گرفته می شد چون زمان سه خلیفه اول رانتخواری مافیا قانونی بوده است
در بهترین حالت ۸۰ درصدشون اضافه و علاف و بیکارن
لطفا نیروهای شرکتی بیچاره رو نکوبید اینقدر
تشریف ببرید نون حلال در بیارید باتشکر.
لطفا نیروهای شرکتی بیچاره رو نکوبید اینقدر
تشریف ببرید نون حلال در بیارید باتشکر.اونایی که پارتی داشتن شرکتی نموندن که شما حسرت بخورید رفتن اون بالا ها وبدخواهان زدن به کاه دون ودارن مدام بد میگن
هرکی بیشتر میخوره بیشتر میچاپه بیشتر ناراضیه
کارگر و تولیدکننده و کشاورز وقت نداره اعتراض کنه .رفته سر کار و یه لقمه نون.ولی قشر مفت خور و بیکار و علاف کارمند و معلم تو خیابونا جولان میدن
این همه کارمند اضافی چ خبره؟؟؟
حالا دفاتر زیر مجموعه هم افتتاح کردین ک مردم و الاف تر کنین؟؟ خب سامانه های متمرکز بزنین توسط مهندسان برنامه نویس
ب این کارمندان اضافی هم بیمه کاری بدین برن خونه شون بشینن تا وقتی یک کار پیدا کردن به خدا شرف داره از اینکه از ۸ ونیم تا ۲ تو ادارت دولتی بیکاروالاف رژه میرن
در هر حال بهترین و کامل ترین روش در اجرای عملی و قانونی این طرح به طوری که هیچ بحثی در آن نباشد برگزاری آزمون است
پول داشته باشی
پارتی داشته باشی
تا الان که پارتی نداشتن.
الانم سنشون بالا رفته.
حالا هم میگید برو آزمون بده.
اگه آزمون داد و قبول هم شد. آیا توی مصاحبه ردش نمیکنید؟؟
ب کوری اونایی ک مثل شما بند پ نداشتن وارد دستگاههای دولتی بشن؟؟ و بودجه خوری کنن؟؟؟
بله این دوقسر هر دو مفتخورند ما هم قبول داریم
مثلت تو ادارات خراب شده چیکار میکنن؟؟؟ فقط مردم و الاف میکنن و یک روز یا حتی یک هفته وقت و انرژی مردم میگیرن
این شاهکار امور اداری هس
هر اداره تو ایران فقط دو سه نفر برنامه نویس حرفه ی نیاز داره و بقیه کل کارمندان مفت خورن
سال سابقه کاری ،همسرمن 8میلیون حقوق میگیره ،خداوگیلی این انصافه ؟؟؟؟؟خالا هم پاس گاریش کنید از مجلس وبه شواری نگهبان
_از اینکه که پارتی داشتید و یا ....؟؟؟!!
دیگه پیمانی و رسمی شدنی وجود نداره اگه تایید بشه همه قرداد معین میشن
آخه تبعیض و ظلم تا کی؟
دروغگویی تا کی؟
لطفا نیروهای شرکتی بیچاره رو نکوبید اینقدر
تشریف ببرید نون حلال در بیارید باتشکر.
افرادی که کمتر از دو سال سابقه دارند ولی مشغول به کار هستند تکلیفشون چی میشه؟
مثلا بنده یکسال مشغول به کار هستم
بعدا توی مصاحبه ردش کنن.
بهش بگن بشین دوباره بخون.
آقایان، گوش کنید...
چرخه ی گزینش ایراد دارد.
چه با آزمون چه بی آزمون.
پارتی بازی رو حذف کنید. یا حداقل مصاحبه رو حذف کنید
که تا الان پارتی نداشتند.
و الان هم باید بشینن آزمون بخونن و ....
از اینکه رسانه ملی و بخصوص باشگاه خبرنگاران جوان به نمایندگی از مردم، همیشه مسائل و مشکلات جامعه را رصد می کنند و به اطلاع مردم می رسانند و در خیلی از موارد با تنویر افکار عمومی جلوی برخی از بی عدالتی ها را در جامعه می گیرند بسیار ممنون و متشکریم اما از قدیم گفته اند «یه سوزن به خودن بزن یه جوالدوز به مردم»، بد نیست رسانه ملی به وضعیت ناعادلانه در بحث استخدامهای درون خودش هم توجهی داشته باشه. میشه بفرمایید آخرین باری که آزمون استخدامی برای جذب عادلانه نیرو در سانه انجام شد کی بود؟ به نظر شما این بی عدالتی نیست که هزاران نیرو سالیان سال با سفارش وارد رسانه می شوند بعد از مدتی ساماندهی می شوند و در نهایت تبدیل وضیت به استخدام رسمی و .... یعنی از اول ورود تا رسمی شدن آنها عدالت رعایت نشده همچنین در جامعه این فرصت از کسانی که توانمندی بیشتری دارند و می توانند در رسانه مفیدتر واقع شوند گرفته می شود... به نظر شما بهتر نیست رسانه هر از گاهی که نیاز به نیروی ماهر و متخصص دارد یک آزمون سراسری برگزار کند و بهترینها و شایسته ترین ها را انتخاب کند تا از این طریق هم کیفیت برنامه ها ارتقاء پیدا کند هم بهتر بتواند در این جنگ رسانه ای با رسانه های معاند مقابله نماید.پس بهتر است رسانه قبل از ورود به چنین مباحثی در بحث استخدامهای دولت اول در خصوص خودش بررسی کند بعد به دیگران خرده بگیرد... انشاءالله
رسمی بشه؟ تا دمار از روزگار مردم در بیاره؟؟؟ بابام تمومش کنین بدبخت شدیم از نظام اداری تون
برای یک کار اداری از زندگی وکار می اافتیم!!! یا کارمند تو مرخصی ساعتی هس یا رفته
اونایی ک ب اینا وعده استخدام دادن مشکل بیکاری شون حل کنن ب ما چ بیکار میشن
باید از جیب من و مردم حقوقشون پرداخت شه؟؟ از در و دیوار ادارت و سازمانها دولتی ب تعداد اجر هاش ، کارمند
هس چ خبره؟؟
کاغذی بازی هم حاصل این کارمند باران تو ایران هس
امروز بخاطر کاری بین دو اداره اسیر شدم اونقدر ب هم پاس میکنن در حالیکه با سامانه ی میشه حل کرد نه با کپی ها
یک جزوه کپی از بیمه م میبرم اداره بهزیستی
تا موقع پیداکردن کار ، بیمه بیکاری ثابت بدین برن پی کارشون بخدا خسته شدیم از شوت شدن از این اتاق ب اون اتاق تو ادارات
هر اتاق مدیر معاون دبیر سردبیر دفتر دار منشی و الی اخر داره اخه چ خبره
این همه مهندسان زبل برنامه نویس برای هر اداره یک برنامه وسامانه کافیه نه این همه کارمند مفت خور
شما هر هفته گزارش براشون بفرست مثلا هفته ای ۲۰ ساعت یا ۱۰ ساعت یا ۱۸ ساعت در اینجا شروع بکار کردن ومشغول به کار کردن من چون مدیر دبیرستان بودم بخاطر همین به مدیر اون مدرسه گفتم چرا قبول میکنی حق بچه های ما ودیگران از بین میره واینا حق بچه های ما رو میخورن وبجای بچه های ما میرن سرکار حرفی نزد
من از ۲ تا دخترها سوال کرده بودم شما رو کی فرستاد گفتن اداره مدرکشون رو پرسیدم که بهم گفتن درحال تحصیل در فوق دیپلم و یکی ایسانس هستن بقیه هم همینطور بودن به یکی گفتم اداره کی تو رو فرستاد شماها هنوز در حال تحصیلید ما انقدر سختی کشیدیم تا الان ۲۱ ستله به اینجا رسیدیم شما باید درستون تموم بشه ازمون بدید ومشخص شه کدوم مقطع ایا قبول میشید یا نه گزینش بشید تبدیل وضعیت بشید کدوم مقطع فورا گفتن یکی گفت من دختر خاله زن معاون اموزشیم مثلا یکی گفت من فا میل فلانیم خوب برام مشخص شد از بچه های تحصیلکرده حقشونه نبستن سفارشی و رابطه ای هستن گفتم چطور گفتن ما بعنوان دیپلم برای دفتر داری یا خدمتگزاری جذب مبشیم وانوقت برا استخدامی ما رو تبدیل وضعیت میکنند وبعد از تبدیل وضعیت مبشیم معلم یا دبیر به این راحتی من اشکارا بی عدالتی رو دیدم سال ۸۶ والان هم همونه حتما هیچ تغییری نکرده هر کس رو سوال میکنم ومیشناسم تو اداذات دولتین میگم چطور رفتین میگن امتحان دادیم میگم پس چرا ما ولچه های ما خبر نداشتن فوق لبسانی مثل شما مهندس صنایع هستن شنیدم اما حرفشن رو باور نکردم بچه من وامثال من تو شرکت خصوصی جپنشون از ۸ تا ۵ غروب جونشون در بره وبقیه از ایتین پارتی رابطه وخوب هر جور فکر کنید برن در جایگاه بچه من وامثال بچه من
هر کس رو دیدم پدراشون راس کار پارتی داشتن اما بازم شکر ما دنیامون رو نخریدیم واخرتمون رو نفروختیم دستون پیش خدا گیره و واگذار به خدا کردیم انشا الله خدا حق بچه من وامثال من حقشون رو خداوند بهشون برگردونه اما وجود داذه وامتحان وازمون همش کشکه ودروغه ما هم خدایی داریم انشاالله نظام مقدس ما سرپا باشه دشمنان داخلی وخاذجی نابود بشن الهی رهبرمون رو خدا حفظ کنه ودچار گناه ومعصیت نشیم حسبی الله
بازم ما خدایی داریم
چن ساله مدیران دولتی برای مخفی کاری جذب فامیل و اشنا
با همدیگه معامله نیروفامیل واشنا میکنن
مثلا مدیر اداره نفت ، خواهر مدیر اداره برق و جذب میکنه و برعکس مدیر اداره برق هم خواهر مدیر اداره نفت تو اداره ش استخدام میکنه
ک مثلا خودشون پاک از بند پ نشون بدن!!!
چون بنده با ۲۶ سال سابقه کار در راه آهن (۵سال اول ورود با قرارداد کار معین ) مابقی سابقه بصورت شرکتی مشغول هستم .
در این سالها از همه لحاظ حق و حقوق پرسنل شرکتی پایمال شده
این عدالت نیست متاسفانه این طرحها بیعدالتی محض.ی عده با رابطه بیان تو شرکتها بعد نمایندگان دم از حق این افراد بزنن.اینایی که رابطه نداشتن و بیکار تو خونه هستن چه گماهی کردن.ساماندهی یا قانونی کردن بند پ برای ورود افرادی که رابطه وارد شرکتها شدن
چرا آزمون برگزار نمیکنن
ما که تا الان پارتی نداشتیم و حالا سنمون داره میره بالا.
حالا میگید برید آزمون بدید؟؟؟؟
پسفردا هم میگید سن تون به آزمون نمیخوره.
شما ها شورشو درآوردید..
حداقل ما که سنمون بالاس یک فکری باید بحالمون بشه چون سالها مورد ظلم قرار گرفتیم. نه اینکه بگید آزمون بده. خودتون مگه آزمون دادید که رفتید سرکار؟؟؟؟؟
توی این اوضاع اقتصادی بشینیم خونه و تست بزنیم با این سنمون؟؟؟
پارتی بازی
شده
حرف از عدالت
اما بچه ما دانشجو ممتاز باید در شرکت خصوصی از ۸ تا ۵ غروب کار کنند به هر حال بچه های ما هم خدایی دارن
اولا طبق این قانون کارمند در ابتدا قرارداد یک ساله دارد و چون در هر اداره ای باند و باند بازی هست و یک گروه اختیارات آن اداره را بدست میگیرند و وقتی یک کارمند جدا از این باند باشد را بعد از یک سال زود کله پاش میکنند .یعنی چطور میشه که اینطور میشه ؟ حالا بهت میگم .
در این باند تمام تشویقها و پاداش ها و اضافه کارها و ماموریت ها بین افراد باند تقسیم میشه بعد یکسال آن کارمند تازه وارد سرش بی کلاه میماند و اخراج میشه .
البته تمام این حق خوری ها در حال حاظر با تمام قدرت در تمام ادارات هست .
اگه واقعا دنبال عدالت هستید از همه افرادی که با بند پ استخدام شدن آزمون بگیرید
تازه راه دیگه پیدا کردن مدیران ادارات مختلف فامیل واشناشون با هم معاوضه میکنن تا مردم متوجه نشن با بند پ وارد شدن
مثلا مدیر اداره گاز یک فامیل شو میفرسته ب اداره برق برای استخدام در قبال ابنکه یک مدیر برق و در شرکت گاز استخدام کنه!!!!