مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: آثار یک هزار و ۲۷۰ نفر از هنرمندان تجسمی این استان در پانزدهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی فجر به ثبت رسیده است.

جواد روشندل مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از ابتدای دهه فجر تاکنون هزار و ۷۵۰ اثر از هنرمندان خراسان رضوی در ۱۰ رشته هنری به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ارسال شده است.

وی بیان کرد: این آثار به صورت ۲۵ نمایشگاه در نگارخانه ها، فضای دانشگاه یا مجتمع های فرهنگی - هنری ۱۶ شهرستان خراسان رضوی به نمایش درآمده است که هنوز برپایی این نمایشگاه تا چند روز آینده ادامه دارد.

مسوول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در ۲ بخش ملی و استانی برگزار شده است که هنرمندان استان آثار خود را به دبیرخانه بخش ملی ارسال کردند و نتایج آن اعلام خواهد شد، بخش استانی این جشنواره در خراسان رضوی به موضوع "قهرمانان و حماسه سازان" اختصاص داشت که ۹۱ اثر از کل آثار در این بخش در نگارخانه ها و نمایشگاه های شهرهای مختلف استان نمایش داده شده است.

روشندل اضافه کرد: آثاری که در بخش رقابتی با موضوع قهرمانان و حماسه سازان تولید شده است بیشتر در خصوص نقاشی و گرافیکی بوده که پس از داوری آن توسط داوران، بهترین آثار اعلام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در مراسم اختتامیه بخش ملی پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر که چند روز قبل در تهران برگزار شد، "الهام زمانی" از مشهد در رشته تصویرسازی و "امیر عنایتی" از تربت حیدریه در بخش عکاسی از خراسان رضوی موفق به دریافت "طوبی زرین" این رویداد شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار