رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: سلامت دیجیتال با توجه به بروز تحولات در حوزه سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است.

هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان در نشست خبری گفت: افزایش پویایی و نشاط جامعه دانشجویی سبب شده است که  استعداد دانشجویان در حوزه سلامت افزایش یابد و از آن  حمایت کنیم که در پی آن  از ایده های آن ها در زمینه ارتقای سواد سلامت استفاده کنیم.

به گفته وی در حوزه سلامت و دانشگاه موضوعاتی مانند ورزش و مشاوره سلامت مطرح است. سلامت دیجیتال با توجه به بروز تحولات در حوزه سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است.

او افزود: جشنواره ملی سلامت با هدف ارتقای حوزه های مختلف دانشجویی از جمله مشاوره سلامت برگزار می شود.

او بیان کرد: جشنواره سلامت با حضور ۸۰ دانشجوی بین الملل برگزار می شود و باید دانشجویان خارجی  شیوه نامه های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند.

او بیان کرد: سلامت روان دانشحویان بر طبق یک کارنامه سنجیده خواهد شد.شرایط کرونایی باعث شده است با برخی مشکلات تحصیلی و آموزشی مواجه شویم و به همین دلیل طرح پاد با هدف رفع مشکلات تحصیلی طراحی شده است.

او افزود: دوران کرونا سبب بروز آسیب هایی در حوزه آموزش شده است. در دفتر مشاوره سلامت اقدامات خوبی در زمینه ارتقای سلامت روان دانشجویان شده است.

داداش پور افزود: برخی از دانشگاه‌ها طوری برنامه ریزی کرده اند که  دانشجویان به طور رایگان از تغذیه استفاده کنند. رئیس جمهور اعلام کرده با ورود دانشجوی خارجی سبب بروز تحولات بیشتری خواهیم بود. هم زمان با کیفیت به دنبال ارتقای کمیت در زمینه جذب دانشجوی خارجی خواهیم بود.
به گفته او جایزه جذب دانشجویان خارجی و ثریا انجام خواهد شد و با سازمان برنامه و بودجه در خصوص اجرای برنامه جایزه جذب توافقاتی صورت گرفته است. در حال حاضر حدود ۳۰ درصد از دانشجویان خارجی خانم هستند.

داداش پور بیان کرد: اکنون شش میلیون و ۳۰۰ هزار دانشحود در حال جا به جایی هستند. که ده کشور اول دنیا اروپایی و آمریکا هستند اما به تازگی کشورهای چین و روسیه در حوزه جذب دانشجو موفق شده اند. آلمان، ایتالیا و فرانسه جزو ۱۰ کشور اول دنیا به عنوان کشورهای غیر انگلیسی زبان هستند.

او بیان کرد: در حال حاضر ایران دارد جایگاه خوبی در زمینه جذب دانشجوی خارجی کسب می کند و بر اساس آمارها الان ۹۴هزار دانشجوی بین المللی را در کشور جذب کرده ایم و باید جایگاه خودمان را در بین الملل با توجه به ظرفیت و امکانات کسب کنیم.

داداش پور اضافه کرد: برنامه ریزی کرده تا سال ۱۴۰۴ باید به یک جمعیت ۲۵۰ هزار نفری دانشجوی خارجی برسیم.

او بیان کرد: دانشگاه‌هایی که جذب دانشجویان خارجی  آن ها افزایش یافته و سایت چند زبانه را طراحی کنند جایزه ملی جذب به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.
داداش پور توضیح داد: مناطق هدف برای جذب دانشجویان خارجی آسیای غربی، آسیای مرکزی و قفقاز، شبه قاره هند، آمریکای لاتین، آفریقا و آسیای شرقی است.

او افزود: در سال آینده وزیران  برای افزایش جذب  و دیگر اهداف دانشجویان خارجی را به کشور دعوت خواهند شد. بیمه سلامت برای سازمان امور دانشجویان به دنبال کارت سلامت مخصوص دانشجویان خارجی و بیمه سلامت دانشجویان داخلی است.

داداش پور رئیس سازمان امور دلنشجویان گفت: عفو رهبری شامل دانشجویان هم بوده و سازمان امور دانشجویان تلاش کرده تا پیگیر این کارها باشیم. کمیته های انضباطی نقش خودشان را در این خصوص انجام می دهند و دستورالعمل در زمینه عفو رهبری برای دانشجویان صادر شده است.
او افزود: اگر دانشجویی شامل قوه قضاییه باشد، دیگر به سازمان اموردانشجویان ارتباطی ندارد و تلاش کرده تا از این ظرفیت عفو رهبری برای دانشجویان استفاده کنیم و اجرای این کار هنوز مشخص نیست و حتی شامل دانشجویان دانشگاه آزاد در چهار چوب قوانین شان می شود.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار