استاندار لرستان گفت: اربعین حسینی یک حلقه وصل برای جریان سازی فکری، اجتماعی و فرهنگی است و مرز نمی شناسد.

فرهاد زیویار اظهار کرد: این حلقه وصل برای آحاد، اقشار و سلیقه های مختلف است که حتی مذاهب و ادیان مختلف هم ممکن است در آن حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه باطن اربعین علیرغم ظاهر ساده بسیار پرمعناست، عنوان کرد: اربعین یک مبنای فکری با نگاهی همراه با مهر، عطوفت، آزادگی و عدالت خواهی است که براساس فطرت انسان شکل می گیرد.

زیویار گفت: اربعین یک ظرفیت اساسی ایجاد هویت سازی و جریان فکری است چون که شناسنامه و هویت دارد.

استاندار لرستان در مورد گیرایی و اثربخشی اربعین اظهار کرد: افراد زیادی که ناآشنا با دین و رسوم ما بودند پس از حضور در مراسم اربعین دچار دگرگونی و تحول شدند.

زیویار در مورد این افراد به الکساندر دوگین نویسنده و صاحب نظر ارتودکس اهل روسیه اشاره کرد و گفت: این نویسنده روس آنقدر تحت تاثیر اربعین قرار می گیرد که تصمیم به حضور در این مراسم می گیرد.

وی ادامه داد: دوگین پس از حضور در مراسم می گوید ظرفیت اربعین آنقدر بالاست که می تواند منشا یک تحول اساسی در عالم باشد.

استاندار لرستان همچنین در مورد مواکب و موکب داران اربعینی بیان کرد: موکب به اندازه و حد و حدود نبوده بلکه یک ادبیات جدید در مناسبات اجتماعی است.

زیویار خطاب به موکب داران عنوان کرد: ما به نوبه خودمان قدردان تمام موکب داران هستیم اما اجر و دستمزد شما از جای دیگری است که حساب و کتاب ندارد.

وی اظهار کرد: مایه افتخار است که در دولت سیزدهم قدمی در این مسیر برداریم، قدم اول مسیر اربعین را امام حسین (ع) در دشت کربلا برداشتند و این مسیر تا به ابد ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.