شهردار اصفهان گفت: برای کاهش بار ترافیکی شهر شهرداری با متولیان نرم افزار نشان قرارداد بسته است.

علی قاسم زاده شهردار اصفهان در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با اشاره به افزایش ترددها در روزهای پایانی سال اظهار کرد: قراردادی برای راه‌اندازی نرم‌افزار «نشان» منعقد شده که بر اساس آن در سفرهای شهری، خلوت‌ترین مسیر ممکن به شهروندان معرفی می شود.


او افزود: به منظور تسهیل دسترسی مردم به حمل و نقل عمومی و کاهش بار ترافیک، تا پایان سال ساعت قطار شهری اصفهان تا ساعت ۲۲ و اتوبوس‌های شهری تا ساعت ۲۲:۳۰ مسافران را جابجا می کنند؛ همچنین پارکینگ‌های عمومی زیر نظر شهرداری تا ساعت ۲۴ فعال دایر و دوربین‌های ترافیکی محدوده شهر فقط تا ساعت ۲۱ فعال هستند.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه ساعت فعالیت مراکز معاینه فنی نیز تا ساعت ۱۸ تمدید شده از شهروندان خواست دریافت معاینه فنی خودروهایشان را به روزهای پایانی اسفند موکول نکنند.


قاسم‌زاده با بیان اینکه طبق آمارها ۴۰ درصد از تلفات حوادث رانندگی شهری مربوط به عابران است گفت: سعی کرده‌ایم با افزایش نور پیاده‌روها و محل‌های عبور عابران ایمنی تردد شهروندان را تأمین کنیم، زیرا بیشترین دلیل تصادف خودروها با عابران، دیده نشدن عابران به دلیل تاریکی است.


او خرید اینترنتی و خرید از نزدیکی محل سکونت را به شهروندان پیشنهاد و توصیه کرد: افراد در ساعات 7 تا 9، 11 تا 13 و 17 تا 20 که اوج ترافیک شهری است از منزل خارج نشوند همچنین در حلقه مرکزی شهر به هیچ عنوان وسایل نقلیه خود را به صورت دوبل پارک نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.