مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تامین اعتبار مورد نیاز همه نقاط حادثه خیز شناسایی شده سال ۹۵ در جاده های کهگیلویه و بویراحمد تا سال آینده اصلاح و ایمن سازی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان گفت: در سال ۱۳۹۵ کارگروهی متشکل از کارشناسان راهداری و پلیس راه استان بر اساس آمار تصادفات، ۵۶ نقطه را بعنوان نقاط حادثه خیز و پرتصادف در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد شناسایی کردند.

عابد محمدی با بیان اینکه از ۵۶ نقطه حادثه خیز ۱۱ نقطه باقیمانده و کار اصلاح آن‌ها در دست اجرا است می گوید: از محل اعتبارات متمم سفر ریاست جمهوری ۱۰۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه استان اختصاص یافت.

محمدی با بیان اینکه از تونل گل زردی تا سرگچینه بطول ۶ کیلومتر در جاده یاسوج _ بابا میدان و همچنین از منطقه لار تا شاه بهرام در جاده باشت - چرام بطول ۶ کیلومتر دو نقطه باقیمانده از ۵۶ نقطه شناسایی شده در سال ۱۳۹۵ است افزود: برای تداوم و اتمام  اصلاح و ایمن سازی نقاط حادثه خیز در این ۱۲ کیلومتر  بیش از  ۲۰۰ میلیارد تومان قرارد  داده منعقد  شده است.

او با اشاره به اینکه این دو طرح حادثه خیز زمانبر و پرهزینه است ادامه داد: با توجه به وضعیت جوی و تداوم بارندگی‌ها عملیات اجرایی طرح رفع حادثه خیز  و ایمن سازی از تونل گل زردی تا سرگیچینه بصورت موقت متوقف شده است که بعد از اتمام بارش‌ها و مساعد شدن وضعیت جوی این طرح مجددا از سر گرفته می‌شود.

محمدی با بیان اینکه طرح رفع نقاط حادثه خیز از لار تا شاه بهرام در جاده باشت – چرام با هدف اصلاح پیچ‌های خطرناک و یک دست سازی این مسیر با ۴۰ درصد پیشرفت کاری در دست اجرا است گفت: مجموعا ۱۱ نقطه حادثه خیز باقیمانده از ۵۶ نقطه شناسایی شده حادثه خیز در سال ۹۵ در صورت تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان سال ۱۴۰۲ اصلاح و ایمن سازی می شود. 

او از شناسایی ۴۸ نقطه حادثه خیز کم هزینه و زود بازده در سالجاری در جاده‌های استان هم خبر داد و گفت: این نقاط با اجرای روشنایی نقطه ایی، ایجاد شیار‌های لرزاننده، خاکریزی و نصب بتون‌های جدا کننده (نیوجرسی) در جاده‌های چهار خطه بطول ۳۵ کیلومتر از جمله جاده‌های یاسوج – اصفهان، یاسوج بابامیدان و جاده لیکک به بهبهان رفع می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امسال علاوه بر ۴۸ نقطه حادثه خیز زود بازده و کم هزینه، ۴ نقطه حادثه خیز پر هزینه و زمانبر در جاده‌های استان شناسایی شده است، اضافه کرد: مناقصه طرح اصلاح این نقاط حادثه خیز برگزار، پیمانکار مشخص و به زدوی عملیات اجرایی اصلاح این نقاط  نیز شروع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.