مدیرکل راهداری و حمل نقل کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرچند این جاده بازگشایی شد ، اما ریزش بهمن به جاده دور از انتظار نیست.

عابد محمدی گفت: در پی بارش های اخیر برف سنگین و سقوط بهمن در ۱۵ نقطه، جاده مناطق شب لیز و سیاه کوه به مرکز بخش زیلایی مسدود شد.

او افزود: کار بازگشایی این مسیر با استقرار دو دستگاه بلدوزر، یک دستگاه لودر، یک دستگاه نمک پاش و حدود ۱۰ نفر راهدار شروع شد.

محمدی با بیان اینکه از ۱۵ بهمن ریزش شده در این جاده ، ۱۰ بهمن کنار زده شد اضافه کرد: با شروع بارش‌های اخیر و بارش برف سنگین کار بازگشایی این مسیر تا پایان بارش‌ها تعطیل شد.

او علت تاخیر و طولانی شدن بازگشایی مسیر شب لیز به زیلایی را تداوم بارش‌های برف سنگین و سقوط چندین باره بهمن عنوان کرد و گفت: با اتمام بارش‌های اخیر با استقرار ۳ دستگاه بلدوزر و یک دستگاه لودر و نمک پاش کار بازگشایی این مسیر به صورت شبانه روزی مجددا شروع شد.

مدیرکل راهداری و حمل نقل کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بعد از ۲۰ روز تلاش شبانه روزی نیر‌وهای راهداری، بالاخره این جاده امروز  بازگشایی شد و تردد بیش از ۷۰ روستا از این مسیر به زیلایی و مرکز استان برقرار شد.

محمدی تردد از جاده شب لیز سیاه کوه به زیلایی را تاپایان اسفند خطر آفرین توصیف کرد و گفت: با توجه به افزایش تدریجی دما سقوط بهمن در این مسیر دور از انتظار نیست و توصیه می‌شود مردم حتی الامکان از این جاده تردد نکنند و در صورت تردد از آن، همه جوانب احتیاط را رعایت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.