معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویرحمد گفت:این استان با داشتن ۸ درصد جنگل‌های کشور و گیاهان دارویی متنوع منبعی ارزشمند برای تولید ثروت و کمک به اقتصاد خانوار‌های روستایی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در جلسه ستاد گیاهان دارویی از عملیاتی کردن برنامه‌های توسعه استان در بخش گیاهان دارویی خبر داد و گفت: یکی از این برنامه کاشت درخت در عرصه‌های مختلف است که یک طرح بین المللی است و باید طی ۴ سال عملیاتی شود.

عسکری با بیان اینکه در این طرح سهم ایران یک میلیارد درخت است افزود: سهم استان ما از کاشت درخت حدود ۱۵ میلیون است که در تلاش برای برنامه ریزی آغاز این فرایند هستیم.

او همچنین به بهره برداری اقتصادی از جنگل‌ها و مراتع استان اشاره کرد و ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از شمال دارای بیشترین تراکم جنگل و ۸ درصد جنگل‌های کشور است که در کنار حفظ و احیای این جنگل‌ها باید باید رویکرد‌های اقتصادی را تزریق کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اضافه کرد: در این ساختار به وسیله مردم و جوامع محلی جنگل‌ها را حفظ و از آن بهره‌برداری اقتصادی کنیم و برای افراد ساکن در روستا‌های حومه جنگل‌ها برنامه‌هایی مبتنی بر حفظ محیط زیست و تولید ثروت داشته باشیم.

عسکری با اشاره به ماموریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه گیاهان دارویی افزود: این اداره کل در سه روستای گرمسیری استان در بخش‌های دیشموک و لنده تشکل‌ها و تعاونی‌هایی تشکیل دادند تا با پرداخت تسهیلات به مردم در زمینه گیاهان دارویی وارد فضای اقتصاد و معیشت شوند.

او همچنین به یک بهره برداری اقتصادی از جنگل‌ها اشاره کرد و گفت: بر اساس تحقیقات ۴ ساله که یک تیم علمی انجام دادن به ترکیب بسیار مناسبی از آرد بلوط و آرد گندم رسیدند که در تولید نان‌های تست بسیار موفقیت‌آمیز بوده و این ظرفیت امروز قابلیت گسترش و تسری به عرصه اقتصاد ملی را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.