نماینده مردم اسلام‌آبادغرب و دالاهو گفت : تکمیل پروژه برق‌رسانی به استخر‌های پرورش ماهی ریجاب نیازمند ۲ تا ۳ میلیارد اعتبار است.

مجتبی بخشی‌پور نماینده مردم اسلام‌آبادغرب و دالاهو در آیین افتتاحیه گازرسانی به شهر ریجاب و ۲۷ روستای شهرستان با بیان اینکه دغدغه امروز مردم معیشت و اقتصاد است، گفت : این مسائل و مشکلات متأثر از عوامل مختلفی همچون اثر سیاست‌های بانک‌های مرکزی دنیا برعدم صادرات کشور است.

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو افزود: اثر حذف ارز ترجیحی بر صنایع غذایی بخش کشاورزی و اثر قطعی برق و گاز در حوزه صنعت موجب شد که متأسفانه در ۹ ماهه اول سال و برآورد آن تا پایان سال رشد اقتصادی ۴ درصدی پیش‌بینی شود، در حالیکه باید بر اساس برنامه ۸ درصد باشد.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی در سال گذشته ۴.۶ بود، تصریح کرد: رشد کشاورزی ۸ درصد بوده، در حوزه نفت با توجه به شرایط بین الملل وعدم صادرات حدود ۱ درصد رشد داشته است.

بخشی‌پور افزود: در حوزه صنعت با توجه به پیش‌بینی حدود۶ درصدی، اما بدلیل همین قطعی گاز و برق رشد متاسفانه منفی بوده است.

وی گفت: در حوزه عمران و مسکن که ساخت و ساز راکد شده و از طرفی اعتبارات حوزه عمرانی ناچیز وعدم اشتغال، رشد منفی است. در حوزه خدمات هم شرایط مثل سایر بخش‌ها بوده است.

این نماینده افزود: عواملی که می‌تواند در اقتصادکشور نقش آفرینی کند حضور مردم در بنگاه‌های اقتصادی است که بایستی به مردم واگذار شود. مردمی کردن اقتصاد یعنی میتوانند تعاونی‌ها را گسترش دهند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه یک سوم هم پیش نرفتیم، خاطرنشان کرد: این فقط بر عهده دولت نیست بلکه دولت‌های قبلی نیز مقصر هستند و اکنون مشکلات به این دولت رسیده است.

بخشی‌پور فعال کردن و توسعه حوزه‌های عمرانی که منجر به اشتغال می‌شود، همچنین‌عدم وابستگی به نفت را از عواملی عنوان کرد که می‌تواند در اقتصاد نقش آفرینی کند.

وی با بیان اینکه در حوزه گاز ۶.۴ تولید گاز دنیا را داریم، گفت: منابع گازی ایران برابر منابع گازی روسیه است باید دیپلماسی کشور در حوزه نفت قوی باشد که ما بتوانیم از کشور‌های همسایه با قرارداد صادرات داشته باشیم.

وی گفت: با تولید ۶۷۰ میلیارد متر مکعبی گاز، ۲۵۰ میلیون مترمکعب مصرف و تنها ۲۰ میلیارد مترمکعب صادرات داریم، در حالیکه ۴۰ درصد منابع گازی از پارس جنوبی تامین میشود.

بخشی‌پور گفت: باید سایر منابع گازی ایران را توسعه دهیم متاسفانه سرانه مصرف گاز در ایران شش برابر مصرف گاز در دنیاست دولت باید در این راستا فرهنگ‌سازی کند.

این نماینده به پروژه‌های منطقه ریجاب اشاره کرد و گفت: روکش آسفالت و گازرسانی دو مطالبه مردم بود که خوشبختانه این مشکل مرتفع شد. انتظارات دیگر تامین آب شرب شهر ریجاب و روستا‌های اطراف آن است این کار شروع شده، اما باید تسریع پیدا کند.

وی یکی دیگر از انتظارات مردم را تکمیل پروژه برق‌رسانی با تأمین اعتبار ۲ تا ۳ میلیارد تومان در حوزه پرورش ماهی بیان کرد و گفت: این پروژه در ایجاد شبکه آبیاری و کشاورزی باغات منطقه ریجاب بسیار موثر خواهد بود.

بخشی‌پور توسعه مراکز ورزشی و بهداشتی و برخی پروژه‌های ارتباطی را از دیگر مطالبات مردم منطقه عنوان کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.