عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از تصویب ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی برق در شهرستان کرمانشاه در آینده نزدیک خبر داد.

رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت : نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی به زودی با حضور وزیر صمت در کرمانشاه کلنگ زنی می‌شود.

رشیدی گفت: بعد از پیگیری‌های یکساله از وزارت صمت، سازمان توسعه صنایع معدنی ایران ایمیدرو مامور شد که یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در شهرستان کرمانشاه احداث کند.

وی افزود: با توجه به پروژه‌های نیمه تمام و تجربه‌های قبل در حوزه صنعتی کرمانشاه تاکید داشتیم شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی کشور سهامدار این نیروگاه باشند تا پروژه به بمبست نخورد.

رشیدی ادامه داد: شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت معدنی و صنعتی چادرملوی یزد به عنوان سهامداران اصلی این نیروگاه معرفی شدند و تفاهمنامه بین آن‌ها قطعی شد.

وی اضافه کرد: چیزی نزدیک به ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار این پروژه بزرگ است که ۵۰۰ نفر اشتغال زایی به همراه دارد.

رشیدی گفت: یک نیروگاه بزرگ انرژی در کرمانشاه ایجاد می‌شود تا صنایع بزرگ‌تر فولادی را به کرمانشاه بیاوریم و از این زیرساخت بزرگ برق و انرژی استفاده کنیم.

وی گفت: این نیروگاه سیکل ترکیبی دو ویژگی دارد یک کمترین آلودگی زیست محیطی را به همراه دارد مازوت مصرف نمی‌کند و مصرف آن گاز می‌باشد و مصرف آب ندارد دومین ویژگی آن این است که بالاترین راندمان را دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.