رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قم یکی از رویکرد‌های اصلی شورای شهر قم برای تصویب بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری قم را تکمیل طرح‌های نیمه تمام ذکر کرد.

مجید اخوان گفت: باید در سال آینده طرح‌های نیمه تمام به اتمام برسد و کار نیمه تمام باقی نماند و طرح جدیدی نیز پیش از تکمیل طرح‌های در حال انجام، تعریف نشود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: طرح‌هایی که قرار است در شهر قم اجرا شود باید منطبق با طرح‌های بالادستی و مطالعات راهبردی و منطبق با طرح جامع حمل و نقل و ترافیک باشد.

او ادامه داد: هم چنین در اجرای طرح‌های شهری باید اولویت‌ها شناسایی شده باشد و تکمیل خیابان‌ها و شبکه ترافیک شهر از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری قم است.

اخوان با تاکید بر اهمیت حمل و نقل عمومی و بهره گیری از وسایل عمومی، چون مترو و اتوبوس برای تسهیل در رفت وآمد شهروندان گفت: متاسفانه در حال حاضر میزان استفاده از حمل و نقل عمومی در سبد حمل و نقل مردم کاهش پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: منطقه محوری امری مهم برای مدیریت شهری در سال آینده است که مدیر هر منطقه اختیار داشته باشد بتواند بر حسب ضرورت‌هایی که دارد کار‌های خود را انجام دهد.

اخوان تاکید کرد که در حوزه‌های حمل و نقل، عمران و خدمات شهری اصول کاری شورای شهر برای تصویب بودجه ۱۴۰۲ شهرداری بر محور‌های فوق تعریف شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: نظارت به موقع و درست شرط اصلی انجام طرح هاست و اگر طرحی در حین کار به مشکل برخورد باید اصلاحیه داشته باشیم که با سند تفریق بودجه منطبق باشد.

شهردار قم نهم بهمن ماه امسال در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به بودجه پیشنهادی ۱۴۰۲ که قرار است تقدیم شورای اسلامی شهر شود اعلام کرد: رقمی نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان بودجه برای سال آینده پیش‌بینی شده است.

سید مرتضی سقائیان نژاد تصریح کرد: این رقم ممکن است در جلسه بررسی بودجه در صحن شورای اسلامی شهر اضافه هم شود و در قسمت محیط زیست و خدمات شهری یک هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ برنامه ریزی کرده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار