رئیس جمهور روسیه در دیدار با مقام چینی در مسکو بر افزایش روابط بین دو کشور تاکید کرد و خواستار سفر رئیس جمهور چین به روسیه شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با وانگ‌ یی، مدیر دفتر کمیسیون روابط خارجی چین در مسکو دیدار و بر توسعه روابط بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین در این دیدار تاکید کرد که منتظر سفر شی جین پینگ، رئیس جمهور چین است و معتقد است این سفر به توسعه روابط دو کشور کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور روسیه گفت روابط دو کشور طبق برنامه در حال توسعه است و پکن و مسکو در حال رسیدن به نقاط عطف جدیدی هستند.

او همچنین تاکید کرد: «همکاری روسیه و چین برای ثبات وضعیت بین المللی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است».

پوتین همچنین در خصوص حجم مبادلات تجاری دو کشور گفت: «ما هدف خود را برای رسیدن به ۲۰۰ میلیارد دلار مبادلات تجاری تا سال ۲۰۲۴ تعیین کردیم. سال گذشته، این رقم ۱۸۵ میلیارد دلار بود و دلایل زیادی وجود دارد که بتوانیم حتی زودتر از زمان برنامه‌ریزی شده به این هدف دست پیدا کنیم».

وانگ نیز تاکید کرد رابطه بین چین و روسیه علیه هیچ شخص ثالثی انجام نشده است، اما به همان اندازه «تسلیم فشار اشخاص ثالث» نخواهد شد. او از «چند قطبی شدن» و «دموکراتیزه شدن در روابط بین‌الملل» حمایت کرد و گفت چنین رخدادی منافع اکثر کشور‌ها را برآورده خواهد کرد.

پیش از این، دیپلمات وانگ‌یی با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ملاقات کرد و گفت که مشتاقانه منتظر است تا در طول سفر خود به مسکو توافقات جدیدی را منعقد کند.

گفتنی است، چین بزرگترین خریدار نفت روسیه است که یکی از منابع کلیدی درآمد خزانه دولتی مسکو است. شی در طول جنگ اوکراین در کنار پوتین ایستاده و در برابر فشار غرب برای منزوی کردن مسکو مقاومت کرده است. تجارت چین و روسیه از زمان حمله به اوکراین افزایش یافته و روسیه صادرات نفت به کشور‌های آسیایی از جمله چین را افزایش داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Czechia
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
سازمان ملل متحد باید بره چین
آخرین اخبار