علی رغم نگرانی‌های واشنگتن درباره ارسال تسلیحات چینی به روسیه، وزیر خارجه این کشور به مسکو سفر می‌کند.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ ام فوریه ۲۰۲۲، مقامات آمریکایی درباره هر گونه کمک رسانی به روسیه از سوی هر کشوری در جهان هشدار داده اند. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتای چینی خود در حاشیه نشست امنیتی مونیخ به پکن درباره هر گونه یاری رساندن به مسکو در این جنگ هشدار داد. با این حال، منابع خبری از سفر دیپلمات‌های ارشد این کشور به روسیه در آینده نزدیک خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع خبری می‌گویند وانگ یی، وزیر خارجه چین قرار است به زودی به روسیه سفر کرده و احتمال دارد در این سفر با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور نیز دیدار کند. مقامات آمریکایی نگران هستند پکن به دنبال تامین تسلیحات برای مسکو باشد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گرچه سفر وانگ یی به مسکو را تایید کرد، اما از ارائه جزئیات و برنامه زمانی این سفر اجتناب کرد. وی گفت: ما احتمال دیدار میان وزیر خارجه چین و پوتین را رد نمی‌کنیم. محور گفتگو‌ها روشن و گسترده است. مسائل زیادی وجود دارد که می‌توان درباره آن‌ها گفتگو کرد.

یک مقام دیپلماتیک که نخواست نامش فاش شود در این باره می‌گوید: سفر وانگ یی به مسکو کوتاه خواهد بود و وی در این سفر نقطه نظر‌های پکن درباره جنگ اوکراین و نیز موضوعات دوجانبه را به طرف‌های روسی در میان خواهد گذاشت.

وزیر خارجه چین امروز در بوداپست از آمادگی چین و مجارستان و سایر کشور‌های جهان برای پایان بخشیدن به خصومت و جنگ در اوکراین خبر داد. با این حال، پکن همواره گسترش ناتو به مرز‌های روسیه را دلیل بروز جنگ اوکراین می‌داند و خواستار احترام واشنگتن و متحدانش به منافع ملی مسکو شده است.

برچسب ها: چین ، آمریکا ، جنگ اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۱ ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
چین باید به روسیه کمک کنه چون بعدش نوبت اونه
آخرین اخبار