فرماندار زرند در شورای پدافند غیرعامل این شهرستان خواستار توجه جدی مدیران در این زمینه و ارتقا سطح سواد رسانه‌ای و نرم افزاری شد.

جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان زرند به ریاست سیدرضا حسینی نژاد فرماندار و رییس این شورا و با حضور ابراهیم کریمی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان، محمد ایزدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و دیگر اعضا در محل سالن ستاد مدیریت بحران شهرستان تشکیل شد.

فرماندار زرند در این نشست با بیان اینکه امروز مسئله پدافند غیرعامل از حساسیت بالایی برخوردار است، خواستار اهتمام جدی مدیران و اعضای شورا جهت پیگیری مصوبات و اجرای آن‌ها شد.

فرماندار زرند با اشاره به تهدیدات جدی حوزه فضای مجازی، هک کردن و تهدیدات نرم افزاری سیستم‌های عامل اداری و امنیتی، بر ارتقا سطح سواد رسانه‌ای و اطلاعات نرم افزاری مدیران و حفظ اصول و اجرای پدافند غیرعامل در این زمینه، تاکید کرد.

سیدرضا حسینی نژاد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که پدافند غیرعامل یک اصل هست برای همیشه نه یک مقطع خاص؛ گفت: این فرمایش فرمانده معظم کل قوا همیشه و در همه زمینه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمان گفت: باید از کلی گویی در خصوص اصول پدافند غیرعامل پرهیز شود و بدنبال راهکار باشیم

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان نیز با تاکید بر پرهیز از کلی گویی در خصوص تعریف پدافند غیرعامل افزود: امروز اعضای شورای پدافند غیرعامل، باید بدنبال راه کار‌های عملیاتی و کارشناسی جهت مصون سازی در زمینه‌های پدافندی و جلوگیری، پیش بینی و پیشگیری از بروز خسارت‌های جبران ناپذیر باشیم.

ابراهیم کریمی با تاکید مجدد بر اصل پیش بینی و پیشگیری و آموزش در حوزه پدافند غیرعامل، گفت: ایمنی، امنیت و دفاع سه شاکله اصلی تشکیل دهنده پدافند غیرعامل میباشد.

او با بیان اینکه اگر اصل پیشگیری و پیش بینی در پدافند غیرعامل مدنظر قرار نگیرد، بسیاری از مسائل و مشکلات میتوانند جنبه امنیتی و اجتماعی پیداکنند و خسارت‌های جبران ناپذیری را بدنبال داشته باشد.

گفتنی است در پایان این جلسه از سوی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان لوح تقدیری به امضای دکتر فداکار استاندار کرمان، به مهندس حسینی نژاد فرماندار و رییس شورا و خانم حسن پور مدیر حراست فرمانداری و دبیر شورای پدافند غیرعامل زرند، به جهت اجرا و برگزاری مطلوب برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل سالجاری در شهرستان، اهدا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار