آیت الله طباطبایی گفت: سال‌هاست که بحث کاشت میلیونی درخت به صورت دستوری مطرح است، ولی قطعا نتایج مطلوبی از این روش حاصل نمی‌شود.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به در پیش بودن ۱۵ اسفند روز درختکاری اظهار کرد: صرفا کاشت میلیونی درخت در یک برهه زمان سودمند نبوده و قانون خوبی نیست؛ بررسی میزان آب مورد نیاز این درختان کاشته شده و یا نظارت بر نگهداری آن برای سالیان، امری مهمتر است، در ابلاغ چنین طرح‌هایی باید همه جوانب اجرا، تحقق و ماندگاری آن به دقت بررسی شود.

او کشت نهال در مناطق و شهرک‌های صنعتی را ضروری خواند و در عین حال تصریح کرد: باید آیین نامه‌هایی با دستورالعمل‌های اجباری و قانونی در زمینه میزان کاشت درخت، متناسب با وسعت زمین در اختیار، توسط شرکت‌ها و کارخانه‌های صنعتی آلاینده تعریف و تبیین و بر حسن اجرای این کار نیز نظارت شود.
امام جمعه اصفهان گفت: باید توجه داشت که مقررات، ضوابط، قوانین و تعیین شرایط همچون اقلیم، نوع درخت مورد نیاز، میزان آب موجود برای آبیاری و ... به صورت دقیق به این مناطق صنعتی و مسئولان مربوط ارائه شود.


آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: برای هر منطقه از کشور و استان، نوع درختی که باید کاشته شود، متفاوت است، به طورمثال آیا کاشت درختان سوزنی برگ در کاهش آلاینده‌های صنایع بزرگ مثل فولاد موثر است؟


او با یادآوری اینکه منابع طبیعی نیز باید سهم قابل توجهی در کاشت درختان داشته باشد بیان کرد: متاسفانه طی سالیان گذشته آنگونه که شایسته و بایسته بوده در زمینه منابع طبیعی و ایجاد فضا‌های سبز و کاشت درخت در کشور طرح‌های خوبی را اجرایی نکردیم و دراین زمینه نقص و ضعف داریم که باید اصلاح شود.
اجرای روش‌های نوین و خلاقانه برای آبیاری درختان و فضای سبز مورد دیگری بود که امام جمعه اصفهان بر آن تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.