غرس ۳۰۰ هزار نهال در هفته منابع طبیعی در اصفهان

رئیس اداره جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از کاشت ۳۰۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی خبر داد.

رضا شفیعی با اشاره به تدارک کاشت ۳۰۰ هزار اصله نهال در روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، اظهار کرد: این نهال‌ها شامل گونه‌های کاج، سرو، زبان گنجشک، زیتون تلخ، توت و سنجد است که در ادارات منابع طبیعی سراسر استان توزیع و با همراهی مردم، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌ها کشت می‌شود.


او با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ تولید هفت میلیون اصله نهال در دستور کار است، افزود: سال آینده ۵۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان اداره کل منابع طبیعی تولید می‌شود.


رئیس اداره جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان به مسئولیت اجتماعی واحد‌های صنعتی درخصوص کشت نهال اشاره و اضافه کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که هفته گذشته با کارخانه فولاد کویر آران و بیدگل منعقد شده، قرار است این کارخانه سالیانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال تولید و کشت کند.
شفیعی با بیان اینکه طرح‌های ماده سه و معادن نیز در عمل به تعهد خود برای احیای عرصه‌های طبیعی، باید نهال تولید کنند و بکارند، گفت: در این بخش هنوز به مرحله تفاهم نامه نرسیده ایم.


"درخت برای زندگی" شعار روز درختکاری و هفته منابع طبیعی سال ۱۴۰۱ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار