مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از درجه بندی ۱۴ غار در استان توسط کمیته کارشناسی خبر داد.

حسن قاسم پور گفت: ۱۴ غار در استان توسط کمیته کارشناسی، درجه بندی شده و ۷ غار نیز جهت بررسی و اعلام نظر به اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری محول شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در جلسه کارگروه غارشناسی استان افزود: تفاهم نامه همکاری بین ادارات کل حفاظت محیط زیست، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین فرماندهی نیروی انتظامی استان در راستای حفاظت و بهره برداری غار‌ها برای تسهیل شرایط حضور گردشگران منعقد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل نیز با اشاره به اهمیت حفاظت و بهره برداری از غار‌ها بر استفاده از ظرفیت غار‌ها در طرح‌های گردشگری تاکید کرد.

سید کمال الدین میرجعفریان افزود: فراهم نمودن امکانات بازدید و بهره برداری پایدار از غار‌های استان به عنوان مواهب و میراث‌های طبیعی و تاریخی در رونق اقتصادی مردم بومی و روستا‌های منطقه بسیار مفید خواهد بود و در کنار آن نیز توسعه بوم گردی در این مناطق را به دنبال خواهد داشت.

او درجه بندی صورت گرفته در زمینه غار‌های استان را کاری بسیار ارزشمند در راستای توسعه گردشگری استان برشمرد و بر شناسایی و تهیه شناسنامه و درجه بندی غار‌های باقیمانده استان تاکید کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.