مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: وجود شعبه تخصصی رسیدگی به جرائم زیست محیطی در استان موجب سرعت گرفتن رسیدگی به پرونده‌ها شده است.

حسن قاسم‌پور گفت: در قانون هوای پاک تکالیف ملی و استانی برای دستگاه‌های مختلف در نظر گرفته شده است و تلاش می‌کنیم با پیگیری و نظارت کافی، در جهت حفظ هوای پاک حرکت کنیم.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل در نشست با رئیس کل دادگستری استان ضمن قدردانی از حساسیت دستگاه قضایی استان نسبت به موضوع محیط زیست با بیان اینکه معضلات زیست محیطی با تقویت احساس مسئولیت اجتماعی و مشارکت همه دستگاه‌ها حل شدنی است، افزود: اگر از هم‌اکنون به فکر حل این معضلات زیست محیطی نباشیم، در آینده گرفتار آلودگی هوا، تخریب جنگل‌ها، محیط پیرامونی و نارسایی‌های زیست محیطی شهری و روستایی خواهیم شد.

قاسم پور آموزش و فرهنگ‌سازی را در تنویر افکار عمومی بسیار مهم برشمرد و گفت: انتظار می‌رود رسانه‌ها خود را حامی و طرفدار محیط زیست بدانند و در عمل آحاد جامعه را به حفظ محیط زیست تشویق و ترغیب کنند.

او بیان کرد: با هدف تقویت اصل مسئولیت اجتماعی زیست محیطی در بین شهروندان سعی بر این است تا سمن‌های فعال زیست محیطی مورد حمایت قرار گیرند و با همراهی آن‌ها ترویج مبانی محیط زیست سالم را شاهد باشیم.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: در بخش محیط زیست شهری مدیریت پسماند هم در شهر‌ها و هم روستا‌ها با همکاری شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها بسیار مهم است و باید در بازیافت و پردازش پسماند‌ها دقت کافی داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل هم در این جلسه گفت: اگر در حوزه حفاظت از محیط زیست، بر روی فعالیت‌های پیشگیرانه متمرکز شویم، نتایج بهتری را بدست خواهیم آورد.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو با تاکید بر اینکه تمام مسئولان باید رعایت قانون را شاخص قرار دهند، اظهار کرد: گاهی به بهانه مصلحت‌اندیشی اقداماتی انجام می‌شود که در نهایت تخریب محیط زیست را به دنبال دارد در حالی‌که باید توجه کنیم هیچ توجیهی که خلاف قانون باشد، قابل قبول نیست.

مجموع مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اردبیل به وسعت ۱۷۳ هزار هکتار، شامل چهار منطقه حفاظت شده آق داغ، نئور، انزان و مغان و ۲ اثر طبیعی ملی، شامل اثر طبیعی ملی سبلان و غار یخکان است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.