عیسی زارعپور از برقراری ارتباط میان پیامرسانهای داخلی تا پایان سال خبر داد و گفت: یکی از اقداماتی که در دست انجام است، بهاصطلاح آمادهسازی «اینترکانکشن» است که در قالب آن پیامرسانهای داخلی میتوانند بین خودشان پیام رد و بدل کنند و در قالب این رویه کاربر میتواند به پیامرسان مورد دلخواه خود اجازه دهد که از سایر پیامرسانها برایش پیام ارسال شود که این مسئله تا پایان سال انجام خواهد شد.
زارعپور با بیان این که افزایش حجم ترافیک و درآمد شرکت ملی پست از جابهجایی مرسولات کسبوکارهای اینترنتی، شاخص قابلاتکایی در زمینه رونق کسبوکارها در پیامرسانهای داخلی است، تصریح کرد: میزان ترافیک و درآمد شرکت ملی پست نهتنها به میزان قبل از مهر برگشته بلکه حتی افزایش نیز داشته است.
وزیر ارتباطات با اشاره به این که ۷۰ درصد کسبوکارهای اینترنتی کالامحور هستند، اظهار کرد: عمده محصولات فروختهشده توسط این کسبوکارهای اینترنتی از طریق شرکت ملی پست ارسال میشود و افزایش حجم مرسولاتی پستی و درآمد شرکت ملی پست نشان میدهد که کسبوکارهای اینترنتی مسیر فعالیت خود را پیدا کردهاند و بخش زیادی از آنها فعالیت خود را به سکوهای داخلی منتقل کردهاند.