سازمان ملل: ۸ هزار غیرنظامی در جنگ اوکراین کشته شده‌اند

دفتر حقوق بشر سازمان ملل از جان باختن ۸ هزار غیرنظامی در جنگ اوکراین از زمان آغاز جنگ اوکراین تاکنون خبر داد.

پس از هشدار‌های پیاپی روسیه به غرب درباره گسترش ناتو به مرز‌های این کشور و بی‌تفاوتی غربی‌ها به این موضوع، سرانجام در ۲۴ ام فوریه ۲۰۲۲ جنگ خونین اوکراین آغاز شد. این جنگ با نابودی زیرساخت‌های اوکراین، تلفات سنگین انسانی و تبعات جدی برای اقتصاد جهان همراه بود. در این میان، غیرنظامیان از اصلی‌ترین قربانیان این جنگ بودند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر حقوق بشر سازمان ملل امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد از زمان آغاز جنگ اوکراین تاکنون بیش از ۸ هزار غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند. با این حال این آمار تنها نوک کوه یخ شناور بر روی آب است، زیرا از شمار زیادی از افراد اطلاعی در دست نیست و برآورد می‌شود هزاران تن دیگر جان خود را از دست داده باشند.

برآورد قبلی این نهاد در اوایل ماه جاری میلادی حکایت از جان باختن بیش از ۷ هزار غیرنظامی داشت. دفتر حقوق بشر سازمان ملل اکنون آمار‌های خود را افزایش داده است. نزدیک به ۹۰ درصد قربانیان به دلیل انفجار تسلیحات جان خود را از دست داده‌اند.

«ماتیلدا بوگنر» مدیر دفتر حقوق بشر در اوکراین در این زمینه می‌گوید: «بر این باورم هنوز هزاران جان باخته غیرنظامی در آمار‌ها ذکر نشده‌اند. بسیاری از این افراد در شهر ماریوپل در جنوب اوکراین هستند که هم‌اینک تحت کنترل روسیه است.»

سازمان ملل می‌گوید دست‌کم ۲ هزار غیرنظامی در شهر ماریوپل جان خود را از دست داده‌اند. این شهر پیش از آغاز جنگ ۴۵۰ هزار نفر جمعیت داشت.

با این حال روسیه با رد ادعا‌های غربی‌ها درباره آمار تلفات غیرنظامیان اعلام کرده است مسکو هیچگاه به صورت هدفمند اقدام به بمباران مناطق مسکونی در عملیات ویژه خود در اوکراین نکرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
تو جنگ آمریکا و ویتنام چند نفر غیر نظامی کشته شدن؟
تو جنگ آمریکا و افغانستان چند نفر غیر نظامی کشته شدن؟
تو جنگ آمریکا و عراق چند نفر غیر نظامی کشته شدن؟
هر کدوم از این جنگ ها چند سال طول کشید؟
حالا یه ساله تو کشوری به نام اوکراین جنگ شده آمریکا و دار و دسته اش گوش فلک رو کر کردن آآآآی مردم دنیا به اوکراین کمک مالی کنید کمک نظامی کنید برای مردم اوکراین غمگین باشید مردم اوکراین گناه دارن.
الان چند ساله عربستان و امارات دارن مردم بی گناه یمن رو قتل عام می کنن؟ اصلا با سلاح کی دارن این قتل عام رو انجام میدن؟ چرا سازمان ملل محاصره شدید هوایی و زمینی و دریایی یمن بدست عربستان و امارات رو نمی شکند؟ میگن اون وقت ایران به یمن سلاح می فرسته. چرا شما به یمن سلاح نمی دید با همون منطقی (پایان جنگ) که به اوکراین سلاح میدید. شرافت، وجدان و انسانیت که نداشته باشی دست ظالم رو برای تجاوز باز می گذاری، دست مظلوم رو برای دفاع می بندی.
آخرین اخبار