رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان این که اشتغال مددجویان ‎می‌تواند در کاهش آمار بازگشت مجدد آن‌ها به زندان تاثیرگذار باشد گفت: از ابتدای امسال تا کنون سه هزار و ۵۸۲ نفر مددجو از طریق اعزام به کار یا فعالیت در کارگاه ندامتگاه‌های استان، مشغول کار شدند.

علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان  می‌گوید: در حال حاضر ۶۵۰ نفر از زندانیان شاغل در استان به صورت اشتغال کارگاهی مشغول به کار هستند و یک هزار و ۴۲ نفر اعزام به کار و یک هزار و ۸۹۰ نفر اشتغال نشسته در زندان دارند.

او افزود: تغییر سیاست‌های سازمانی و پرداخت دستمزد‌های به زندانیان شاغل طبق دستورالعمل تعیین شده از سوی سازمان زندان‌ها، یکی از اقدامات مثبت طی امسال است.

 رئیس کل دادگستری خوزستان  ادامه‌داد: این زمینه اشتغال با امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری بین اداره کل زندان‌ها با اداره کل فنی و حرفه‌ای، جهادکشاورزی و صنایع دستی در بخش اشتغال و حرفه‌آموزی محقق شده است و تاکنون ۲ هزار و ۶۵۰ نفر در دوره‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند.

آقای دهقانی همچنین آمار شرکت‌کنندگان در دوره‌های صنایع دستی را ۵۷۰ نفر و تعداد شرکت‌کنندگان در دوره‌های جهاد کشاورزی را ۲ هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد.

او گفت:  اصلاح رفتار و هنجار پذیری مددجویان در ندامتگاه‌ها و کاهش ضریب بازگشت مجرمان به زندان، یکی از اهداف اصلی در دستگاه قضایی است و اشتغال به کار آنان می‌تواند یکی از این راهکار‌های موثر در این زمینه باشد.

رییس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: زندانیانی که در کارگاه‌ها و دوره‌های مهارت آموزی موفق به کسب گواهینامه مهارت می‌شوند پس از آزادی می‌توانند از با استفاده از تسهیلات مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج زمینه ایجاد درآمد پایدار خود را فراهم کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.