معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد از خدمات رسانی به ۳۶ حادثه دیده در یک ماهه گذشته خبر داد.

سید مهدی حسینی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: ۳۶ عملیات امداد و نجات در یک ماه گذشته شامل: ۱۹ عملیات جاده ای، ۶ مورد خدمات حضوری، ۱ مورد خدمات مناسبتی، ۲ مورد خدمات شهری، ۱ مورد عملیات صنعتی و کارگاهی، ۶ مورد عملیات برف و کولاک و ۱ عملیات کوهستان بوده است.

او افزود: طی این عملیات‌ها ۳۲۲ نفر دچار حادثه شدند که ۷۹ نفر از این افراد در حوادث جاده‌ای، ۴۳ نفر در عملیات برف و کولاک، ۱۱ نفر در خدمات حضوری، ۳ نفر در خدمات شهری، ۱۰ نفر در عملیات کوهستان و ۱ نفر در عملیات صنعتی و کارگاهی از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد ادامه داد: به دنبال این عملیات ۹ نفر نجات یافتند که ۱ نفر به صورت سرپایی درمان و ۸ نفر توسط آمبولانس هلال احمر به نزدیک‌ترین مراکز درمانی انتقال داده شدند.

حسینی در ادامه گزارش عملیات امداد و نجات مجموع کل افراد اسکان داده شده را ۲۷ نفر در یک ماه گذشته اعلام کرد.

خدمات رسانی ۸۰ تیم به حادثه دیدگان

حسینی افزود: ۲۹۵ نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در قالب ۸۰ تیم به همراه ۳۴ دستگاه آمبولانس در عملیات‌های امدادی حضور یافتند و نسبت به اجرای ۸ مورد عملیات رها سازی با همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی به خدمت رسانی به حادثه دیدگان پرداختند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان میانگین زمان حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه (از اطلاع تا حضور در صحنه) را ۱۸ دقیقه و ۶ ثانیه و همچنین مدت زمان آغاز تا پایان عملیات را ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه و ۶ ثانیه اعلام کرد.

او خاطرنشان کرد: کلیه پایگاه‌ها در تمام شعب هلال احمر استان آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محور‌های مواصلاتی استان دارند و شماره ۱۱۲نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.
شایان ذکر است این گزارش ارائه شده از تاریخ ۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ لغایت ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.