فرماندار باوی به تشریح جزئیات روند تکمیل پل عنافچه پرداخت.

احمدرضا صفری فرماندار باوی  در خصوص پروژه  پل عنافچه  می‌گوید: طبق تقویم زمانی که برای  پروژه پل ثابت  عنافچه  در نظر گرفته بودند زمان بهره برداری و افتتاح پل، اسفند ۱۴۰۲  یعنی حدود  یک سال دیگر است که  با توجه به روند پیشرفت فیزیکی پل عنافچه به نظر نمی‌رسد طبق تقویم  زمانی این پل به بهره برداری برسد.

او ادامه داد:  مشکلی که در تکمیل  این پل  وجود دارد این است که  محل تامین اعتبار این پل از ردیف اعتبارات  استانی بوده در حالی که باید از ردیف اعتبارات ملی برای  این پل تامین اعتبار صورت می‌گرفت و این مشکل سبب کند شدن روند پیشرفت فیزیکی پل  شده است.

فرماندار باوی گفت: ابتدای امسال  درصد پیشرفت فیزیکی پل ۱۶.۵ درصد بود که با  پیگیری‌های انجام شده از سوی استاندار و مسئولان اکنون درصد پیشرفت فیزیکی  به ۳۵ درصد رسیده است.

آقای صفری در خصوص راه‌های تامین اعتبار این پل افزود: با اقدامات انجام شده ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور  به پل عنافچه تخصیص داده شد  که  تاکنون ۲۰ درصد از پرداخت شده است   و با پیشرفت فیزیکی و ارائه صورت وضعیت از محل اعتبارات  سفر استانی  نیز تامین اعتبار و پول  پرداخت می‌شود.

حدود ۴ سال است پلی شناور به منظور برقراری ارتباط بین دهستان عنافچه و شهر ملاثانی بر روی رودخانه کارون نصب شده است، اما هر بار با بالا آمدن آب این پل زیر آب رفته و راه ارتباطی ۳۱ روستای عنافچه قطع می‌شود و پس از هر مرتبه که این پل زیر آب می‌رود مسئولان وعده زمانی دو ماهه یا سه ماهه را برای احداث پل می‌دادند.

پل ثابت عنافچه به طول ۴۲۶ متر و ۹.۵ متر قرار بود در مدت زمان ۳۶ ماه روی رودخانه کارون ساخته شود.

نوع پل ملاثانی به عنافچه از مدل باکس فلزی است و هدف از احداث آن اتصال روستا‌های مسیر عنافچه در غرب کارون به شهرستان باوی (ملاثانی) در شرق کارون است.

با بهره برداری از این پل ۳۱ روستای دهستان عنافچه را به مرکز شهرستان باوی متصل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.