آواتار:راه آب» ساخته جیمز کامرون توانست در باکس آفیس جهانی از «تایتانیک»، دیگر ساخته این کارگردان عبور کند.

به نقل از هالیوود ریپورتر، دنباله علمی تخیلی «آواتار: راه آب» توانست به فروش جهانی ۲.۲۴۳ میلیارد دلار برسد و با سبقت گرفتن از فیلم «تایتانیک» که فروش ۲.۲۴۲ میلیارد دلاری داشته است، عنوان سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما را از آن خود کند.

موفقیت فیلم «آواتار: راه آب» توانست نام جیمز کامرون را به عنوان کارگردانی در تاریخ سینما ثبت کند که سه فیلم او فروش بیش از دو میلیاردی داشته اند و کارگردانی نخستین، سومین و چهارمین فیلم‌های پرفروش تاریخ سینما را برعهده داشته است.

فروش داخلی «آواتار: راه آب»، ۶۵۷ میلیون دلار بوده که آن را در رتبه نهم پرفروش‌ترین فیلم‌ها در آمریکا قرار داده است و فیلم «تایتانیک» هم با فروش ۶۵۹ میلیون دلاری، رتبه هشتم این فهرست را از آن خود کرده است و «انتقام جویان: جنگ ابدیت» هم با فروش ۶۷۸ میلیون دلار توانست در رتبه هفتم قرار بگیرد.

«آواتار راه آب» در خارج از کشور، فروش ۱.۵۸۶ میلیون دلاری داشته است و به همین دلیل، توانسته سومین فیلم برتر باکس آفیس جهانی شود.

چین با فروش ۲۴۲ میلیون دلاری، پرفروش‌ترین بازار جهانی «آواتار۲» است و فرانسه، آلمان و کره، به ترتیب در رتبه‌های بعدی پرفروش‌ترین‌های این بازار قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار