رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: بودجه استان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در مقایسه با امسال حدود ۲۳ درصد رشد یافته است.

مرتضی بهزادفرگفت: از این میزان چهار هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان از محل منابع ملی و ۲ هزار و ۶۱۴ میلیارد تومان منابع استانی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده است.

او گفت : بودجه استانی شامل ۲ بخش اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است که اعتبارات هزینه‌ای نسبت به سال جاری حدود ۴۰ درصد رشد دارد و رتبه دوم را از لحاظ رشد اعتبارات در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

بهزادفر گفت: در لایحه بودجه سال آینده اعتبارات تملک دارای‌های سرمایه‌ای استان هزار و ۸۸۵ میلیارد تومان برآورد شده که در مقایسه با قانون بودجه سال جاری ۱۷ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت : با توجه به عملکرد مناسب در آمد‌های عمومی استان در سال‌های اخیر درآمد استان برای سال آتی ۲ هزار و ۱۲۲ تومان پیش بینی شده است که این رقم در مقایسه با امسال حدود ۵۲ درصد رشد دارد.

او   گفت : یکی از مهمترین ویژگی‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در کشور تقویت جایگاه و افزایش اختیارات استان‌ها برای حل مشکلات اقتصادی و توسعه متوازن مناطق است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: با پیش بینی تشکیل صندوق‌های عدالت پیشرفت استانی جایگاه استان‌ها در لایه بودجه تقویت شده است.

به گفته او طرح مولد سازی دارایی‌های دولت یکی از مواردی که در لایحه بودجه سال آتی مورد توجه قرار گرفته است که بر  اساس لایحه بودجه سال آتی، استان‌ها مجازند برای اجرای طرح‌های نیمه تمام استان، اموال غیر منقول خود را به فروش برسانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.