مبعث روزی برای عبور از جهالت‌ها

کارشناس مذهبی گفت: مبعث پیامبر اکرم (ص) روزی برای عبور از جهالت‌ها و نادانی‌ها است.

روز بیست و هفتم رجب  یکی از اعیاد بزرگ  مسلمانان و روزی است که حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله به پیامبری مبعوث شد و جبرئیل برای ابلاغ پیامبری، بر آن حضرت فرود آمد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی کارشناس مذهبی گفت: شب بعثت پیامبر شب رحمت  و به معنای عبور از جهالت‌ها است و خدای تبارک و تعالی امشبی را برای عبور از  جهالت‌ها، نادانی‌ها، ظلمت و تاریکی قرار داد و رحمتش را بر تمام کرده .

او در خصوص اعمال عید مبعث گفت: همه انسان‌ها طهارت  و پاکی را به وقت ولادت  همراه خود دارند که باید تشدید شود و طبیعتا این روز  اعمالی برای  تشدید  نورانیت دارد.

کارشناس مذهبی می گوید: یکی از  اعمالی که در این روز عزیز توصیه شده ذکر صلوات است که  قرآن نیز مکرر به صلوات و احترام  رسول اکرم اشاره دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی با بیان اینکه غسل کردن نیز به نیت طهارت و پاکی سفارش شده است، افزود: زیارت حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله و امیرالمؤمنین علیه‌السلام نیز از دیگر اعمالی است که به انجام  آن توصیه شده. به گفته مرحوم شیخ عباس قمی شب ۲۷ رجب علاوه بر شب بیدار ماندن،  شب زنده شدن «لیلة المحیاء» نیز است و در نجف عراق مردم در این شب شفای بیماران را از امام علی (ع) می خواستند.

همچنین مبعث رسول کرم (ص) یکی از چهار روزی است که در طول سال برای روزه گرفتن امتیاز ویژه  و ثوابی برابر با روزه هفتاد سال دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.