روابط عمومی شرکت پتروشیمی شیراز اعلام کرد: با وجوداینکه برداشت‌های اشتباه از بند" ج" تبصره ۸ لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شده است قرار نیست نرخ کود اوره برای کشاورزان تغییری داشته باشد.

به دنبال طرح شدن احتمال حذف بند" ج" تبصره ۸ لایحه بودجه ۱۴۰۲ دولت، مبنی بر فروش کود اوره مورد نیاز کشور از طریق بورس در کمیسون تلفیق برخی نگرانی‌ها برای تولید کنندگان این محصول فراهم شده است.

معاون امورزراعی وزارت جهاد کشاورزی و همچنین سخنگوی کمیسیون تلفیق علت احتمال حذف این بند را نگرانی از بابت افزایش نرخ کود مورد نیاز کشاورزان عنوان کرده است.

مازیار حسینی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در رابطه با تبعات حذف این بند گفت: در خصوص مطالب مطروحه که احتمالاً باعث رای به حذف لایحه دولت در بند" ج" تبصره ۸ (عرضه اوره در بورس کالا) در کمیسیون تلفیق شده۲ موضوع قریب به این مضمون مطرح است.

او گفت: در استدلال نخست یک دسته کشاورزان خرده پا هستند و توان خرید عمده از بورس را ندارند و گفته شده افزایش قیمت اوره باعث خسارت به این قبیل کشاورزان می‌شود.

 حسینی، در پاسخ به این استدلال گفت: اساسا قرار نیست کشاورز بصورت مستقیم از بورس خرید کند بلکه سازمان خدمات حمایتی کشاورزی این مسئولیت را برعهده خواهد داشت که به مقدار نیاز (واقعی) از بورس اوره را تهیه و بین کشاورزان مطابق با رویه جاری خود توزیع کند.

حسینی، همچنین تاکید کرد: بر مبنای آنچه در بودجه پیشنهاد شده تغییری در قیمت تحویلی به کشاورز نخواهیم داشت بلکه سازمان خدمات حمایتی کشاورزی با هر قیمتی که صلاح میدانند می‌توانند اوره را به کشاورز تحویل دهند.

مدیر عمل شرکت سرمایه گذاری غدیر گفت: تن‌ها تغییر در ماخذ دریافت کننده مابه التفاوت قیمت بورس و قیمت تحویلی به کشاورز است که بصورت مستقیم به خود سازمان خدمات حمایتی کشاورزی داده خواهد شد و بدین شکل مکانیزم پیچیده و غیر اجرایی فعلی که در قالب مصوبه هییت وزیران در سال ۹۸ آمده اصلاح می‌شود.

او همچنین گفت: این تصمیم هم باعث صرفه جویی در مصرف و واقعی کردن میزان آن خواهد شده و هم رانت و فسادی که در زمان حاضر در موضوع وجود دارد را تا حد زیادی کاهش خواهد داد و به نفع کشور و کشاورز واقعی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Austria
علی‌رضا
۱۰:۱۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
قیمت کود ای ام EM برای امسال اعلام نشده؟
آخرین اخبار