مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز با اشاره به نکوداشت و حفظ و حراست از محیط زیست گفت: محیط زیست یک موهبت الهی است که حفظ و نگهداری آن یک اولویت جدی است.

حیدرنیا گفت: سالیان متمادی سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت زیست محیطی شرکت پتروشیمی شیراز را مورد رصد و پایش قرار داده‌ایم و به این باور رسیدیم که این شرکت در حوزه محیط زیست کاملا مسئولیت‌پذیر است و چه بسا تمامی پروژه‌های محیط زیستی این شرکت با فرآیندی که خواهد داشت به الگویی موفق برای سایر صنایع کشور و چه بسا جهان خواهد بود.

او تاکید کرد: حفظ محیط زیست از دغدغه‌های این شرکت است و کاهش تولید پساب، بازیافت و مدیریت بر صنایع فرآیندی و غیر فرآیندی به صورت جدی در دستور کار همکاران من در شرکت پتروشیمی شیراز است.

حیدرنیا خاطرنشان کرد: نه به آلودگی پلاستیگی در حال حاضر یک انتخاب نیست، بلکه تعهدی الزام‌آور به زندگی و به خصوص نسل‌های آینده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز با اشاره به فعالیت بیش از ۵۰ سال این شرکت در عرصه اقتصادی عنوان داشت: تلاش کرده‌ایم فعالیت‌هایمان منطبق با صیانت از محیط زیست باشد و در این زمینه نگاه ویژه‌ای داشته باشیم چه بسا این نگرش موجب شد تا پس از اجرای داوطلبانه مطرح سازو کار توسعه پاک (cdm) و ثبت آن در دبیرخانه پروتکل کیوتو و گواهی کاهش کربن از سازمان ملل متحد به عنوان اولین کار‌خانه پتروشیمی در زمینه کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در کشور باشیم.

حیدرنیا اضافه کرد: دریافت استاندارد بین‌المللی سیستم مدیریت زیست محیطی ایزو ۱۴۰۰۱ و ارتقای آن به آخرین مدل از ویرایش (۲۰۱۵) از دیگر فعالیت‌های داوطلبانه این شرکت است که همسو با این اقدامات و در راستای افزایش رضایت‌مندی جوامع اطراف و کاهش آلودگی؛ این شرکت مبادرت به احداث و نگهداری ۱۵۵ هکتار فضای سبز در اراضی تحت تملک خود کرده است که این مقدار بیش از ۱۰ برابر استاندارد‌ها و الزام‌های قانونی است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز در ادامه به موفقیت و تلاش این شرکت در عرصه حفظ و حراست از محیط زیست اشاره و تاکید کرد: این شرکت با تلاش بی‌بدیل خود تا کنون موفق به دریافت انواع جوائزاز بخش‌های مختلف محیط زیست و مدیریت سبز ایران و سمپوزیوم توسعه در داخل و خارج از کشور شده است.

او خاطر نشان کرد: افزون‌بر این، با تکیه به دانش کارکنان خود تا حد ممکن بهره‌وری از آب مصرفی در سیستم افزایش داده شده و با استفاده از پروژه‌هایی مانند تصفیه پساب حاصل از دورریز واحد به میزان ۶۰ مترمکعب در روز اقدام به کاهش پساب تولید و در نتیجه آب برداشتی از ذخایر منطقه کرده است؛ که در ادامه به‌منظور مدیریت آب و پساب تولیدی، بیش از ۱۲ واحد از واحد‌های قدیمی از سرویس خارج شد و این موضوع به کاهش بیش از ۱۰۰۰ مترمکعب پساب در روز منجر شده است.

این مقام مسئول گفت: در این زمینه، واحد‌های گاز، آمونیاک، اوره، اسید نیتریک، نیترات آمونیوم، NPK، سودا اش (کربنات سدیم سبک و سنگین و جوش شیرین) منطقه یک و کلرآلکالی و پرکلرین در منطقه نیز۳ از مدار خارج شدند.

مدیرعامل پتروشیمی شیراز گفت: در زمینه مدیریت پسماند نیز اعمال مدیریت بر ضایعات فرآیندی و غیرفرآیندی حاصله و تحت کنترل قرار دادن و با کاربرد مجدد این ضایعات همواره در دستور کار شرکت بوده است. در این ارتباط یک مورد لندفیل برای تخلیه پسماند‌ها و جلوگیری از تخلیه پسماند به محیط زیست در اراضی شرکت پتروشیمی شیراز با هدف دفع اصولی پسماند‌های صنعتی احداث شده است. همچنین با راه‌اندازی و بهبود سیستم اتوماسیون اداری، مصرف کاغذ در سطح شرکت و به تبع آن ضایعات بخش اداری به‌شدت کاهش یافته است. 

او گفت: از نتایج انجام این طرح می‌توان به تحقق ۳۷ تعهدات صنایع پتروشیمی کل کشور درراستای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰ میلادی اشاره کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار