تخریب اقتصاد اوکراین و کسری بودجه ۳۸ میلیارد دلاری این کشور

برآورد‌ها نشان می‌دهد اقتصاد اوکراین به دلیل جنگ ۳۰ درصد کوچکتر شده و کی یف به دنبال جبران کسری بودجه خود است.

نزدیک به یک سال از جنگ اوکراین می‌گذرد. طی این مدت مناطق بسیاری در شرق این کشور به تصرف روسیه درآمده و مناطق بسیاری در کی یف، پایتخت اوکراین و سایر شهر‌های این کشور هدف حملات هوایی قرار گرفته است. با این حال، تبعات جنگ فراتر از تصورات رهبران این کشور، اقتصاد این کشور را نیز ویران کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، برآورد‌های نشان می‌دهد اقتصاد اوکراین در سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۰ درصد کوچک‌تر شده است. مقامات اوکراینی می‌گویند کی یف در تامین بودجه خود ناتوان است و کسری بودجه این کشور به شدت افزایش یافته است. تنها در سال جاری اوکراین به ۳۸ میلیارد دلار کمک خارجی برای جبران کسری بودجه خود نیاز دارد.

دنیس شیمیحال، نخست وزیر اوکراین اعلام کرد: ما این بودجه را برای هزینه‌های ضروری کشور همانند تامین حقوق بازنشستگان، آموزش و پرورش، و حوزه بهداشت نیاز داریم. ما برای ثبات اقتصادی و موفقیت در میدان نبرد با دشمن به کمک‌های بیشتر نیازمند هستیم.

کی یف تاکید دارد در راس نیاز‌های ما، اکنون به ۱۷ میلیارد دلار بودجه اضطراری به منظور ترمیم سیستم انرژی، مین زدایی، و بازسازی زیرساخت‌های حیاتی خود نیاز داریم.

تاکنون اتحادیه اروپا از تامین ۱۸ میلیارد دلار از نیاز‌های مالی اوکراین و آمریکا از تامین ۱۰ میلیارد دلار این کشور خبر داده اند. مقامات صندوق بین المللی پول قرار است برای اعطای یک وام چند میلیارد دلاری با مقامات کی یف در ورشو، پایتخت لهستان دیدار کنند.

بودجه صندوق بین المللی پول قرار است به منظور ثبات اقتصادی اوکراین و کمک به توسعه این کشور هزینه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۶:۵۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
امریکا بدهکار اول بوده و هنوز هم هست. شصت تا بدهکار است. ولی اوکراین از لحاظ بدهکاری معاون اول امریکا شده سی و هشت تا بالا آورده. در صورتی که روسیه توانمند هم جنگیده با چهل و چهار ابر پولدار و قدرتمند نظامی ارزش پولی اش الحمدلله بیشتر هم شده. ماشاالله لاحول و لا قوة الا بالله.
Iran (Islamic Republic of)
کرامت سلیمی
۱۵:۰۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
بازنده جنگ اوکراین فقط ملتها هستند. ملتهایی که با افکار و باورهای غلط تبدیل به برده شده اند و متاسفانه تبدیل به بردگانی شده اند که زنجیرهای خود را نیز می پرستند.



و این همان چیزیست که دولتمردان و سیاستمداران می خواهند.



چراغ هدایت جامعه باورهاست و تا دروغهایی همچون بمب اتمی ، هارپ، بمب نوترونی ، سفر به ماه و دروغهایی از این دست در باورها و ترس از این باورها در دلهاست جهان همواره در شرایط جنگ ، گرسنگی ،قحطی و تروریسم خواهد بود.



این حرف ترامپ قابل تامل بود که: رسانه ها بزرگترین دشمن ملتها هستند.



زیرا رسانه ها نه تنها اطلاعات مفیدی به ملتها ارائه نمی دهند بلکه بیشترین نقش را در باور دادن اراجیف و چرندیاتی مثل سلاح هسته ای داشته اند و باعث سلطه و استیلای سازمانهای نظامی در جهان شدند. چرندیات و خزعبلاتی که فقط یک شبه علم هستند و به درد داستانهای تخیلی می خورند.
آخرین اخبار