وزیر امور خارجه مکزیک تأکید کرد آمریکای لاتین از کمک نظامی به اوکراین و طولانی‌شدن جنگ حمایت نمی‌کند و خواستار یافتن راهکار سیاسی شد.

«مارسلو ابرارد» وزیر امور خارجه مکزیک گفت: «من فکر نمی‌کنم که کمک نظامی و ارسال تسلیحات به کی‌یف با هدف طولانی‌کردن جنگ با روسیه، در آمریکای لاتین مورد حمایت واقع شود. این حتی خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد زیرا هزینه آن برای اتحادیه اروپا، روسیه و تا حدودی برای دیگران بسیار زیاد خواهد بود.»

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه مکزیک همچنین تأکید کرد: «کشور‌های آمریکا لاتین به تلاش برای یافتن راه حل سیاسی برای این مناقشه تمایل دارند یا حداقل این‌که چگونه می‌توان به این راه‌حل دست پیدا کرد.»

کشور‌های غربی به اعطای تسلیحات پیشرفته نظامی به کی یف به دلیل نگرانی از پیامد‌های کشیده شدن جنگ به داخل خاک روسیه به دیده تردید نگاه می‌کنند. این در حالی است که مقامات اوکراین همچنان نسبت به این موضوع خوش‌بین هستند.

طی هفته‌های اخیر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به صراحت ارسال جنگنده‌های اف ۱۶ به اوکراین را رد کرده است. «اولاف شولتس» صدر اعظم آلمان نیز همانند واشنگتن مخالف ارسال جنگنده به کی‌یف است. با این حال برخی کشور‌های اروپایی به مقامات این کشور وعده داده‌اند تسلیحات لازم را به اوکراین ارسال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار