فرماندار شادگان گفت: طی بازدیدی که از نقاط بافت فرسوده این شهرستان انجام شد، انتظار می‌رود در بازسازی و نوسازی این بافت‌ها تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود.

جمال صالح زاده فرماندار شادگان در جلسه بررسی مشکلات عمرانی روستایی و تسهیلات طرح ویژه مقاوم سازی در این شهرستان با قدردانی از مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امیدواریم با توجه به سفر رئیس بنیاد مسکن کشور به این شهرستان شاهد نتایج خوبی در جهت رفع مشکلات عمران روستایی و تسهیلات طرح ویژه مقاوم سازی باشیم.

او به موضوع نقاط بافت فرسوده شهر شادگان اشاره کرد و گفت؛ طی بازدیدی که از نقاط بافت فرسوده داشتیم، انتظار داریم در بحث بازسازی و نوسازی این بافت‌ها تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود.

صالح زاده یکی از مهمترین دغدغه‌های بخشداران و دهیاران را بازنگری طرح هادی تعداد ۶۷ روستا بیان کرد و گفت: با توجه به گذشت بیش از ۱۰ سال از تاریخ تصویب طرح هادی،  این روستا‌ها باید بازنگری شوند.

فزماندار شادگان می‌گوید: تسهیل در اخذ ضمانت‌های بانکی و پذیرش ضمانت به صورت زنجیره‌ای از سوی بانک‌های عامل و تخصیص اعتبارات ویژه برای ساماندهی روستا‌های دارای قابلیت پذیرش گردشگر صراخیه، ابوشلوگ، حدبه، رگبه و ام الحجار از جمله خواسته مردم این روستا‌ها بوده که لازم است به آن‌ها نگاه ویژه‌ای شود.

این مقام مسئول گفت: انتظار می‌رود بنیاد مسکن قیر رایگان به میزان ۸۲۰ هزار متر مربع برای بهسازی معابر روستایی و اجرای آسفالت در اختیار دهیاران قرار دهد.

نیکزاد رئیس بنیاد مسکن کشور در این جلسه گفت: بازنگری طرح‌های هادی ۷۰ روستای شادگان در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد.

او از حمایت دولت برای مقاوم سازی روستا‌های کشور خبر داد و گفت: هر شهرستان می‌تواند به فراخور فعالیت و تلاش خود نسبت به جذب اعتبارات مقاوم سازی اقدام کند.

نیکزاد گفت: سکونتگاه افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی همچنین واحد‌های مسکونی افرادی که تحت پوشش ارگان‌های حمایتی نیستند در شهر شادگان به تعداد ۷۰۰ واحد، طی تفاهم نامه‌ای بین بنیاد مسکن، بنیاد مستضفعان و سایر دستگاه‌های حمایتی مقاوم سازی می‌شوند. 

رئیس بنیاد مسکن گفت: عملیات اجرایی این واحد‌های مسکونی پس از انعقاد تفاهم نامه به زودی آغاز خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.