دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۱۰ میلیارد تومان نیز اعتبار در قالب تسهیلات اشتغالزایی به بهبودیافتگان پرداخت شد.

 ناصر رضایی در جلسه شورای مشارکت‌های مردمی در یاسوج افزود: تشکل‌های مردم نهاد و توسعه مشارکت‌های مردمی یکی از موثرترین کمیته‌های زیرمجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است که در این کمیته بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با شیوع مواد مخدر تاکید می‌شود.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان بیان کرد: در این کمیته تخصصی موضوع چگونگی بهره بردن از مشارکت‌های مردمی و تشکل‌های مردمی مطرح و بررسی می‌شود و راهکار‌های لازم ارائه می‌شود.

او به استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: در این جلسه به طور خاص به احصاء و شناسایی ظرفیت دستگاه‌ها و تشکل‌ها برای ایجاد صیانت و اشتغال بهبود یافتگان بر اساس تفاهم نامه رایگان انجام می‌شود.

رضایی یادآور شد: دستگاه‌هایی مانند فنی و حرفه‌ای، بهزیستی، کمیته امداد و بعضی از موسسات اعتباری مالی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و صندوق کارآفرینی امید با شورای مبارزه با مواد مخدر همکاری می‌کنند و تلاش می‌کنیم از ظرفیت این دستگاه‌ها برای اشتغالزایی بهبودیافتگان استفاده کنیم.

او به اشتغالزایی بهبود یافتگان اشاره کرد و گفت: امسال حدود ۱۰۰ نفر از بهبود یافتگان در دستگا‌های مختلف جذب شدند و حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات اشتغالزایی به بهبودیافتگان داده شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هم در این جلسه گفت: امروز برنامه ریزی‌های دشمن بر روی جوانان و نوجوانان در حوزه مواد مخدر است تا نیروی کار و جوان را از بین ببرد و باید با همراهی و همفکری نهاد‌های مردمی جوانان را از خطرات مختلف حفظ کنیم.

هاشمی افزود: باید نهاد‌های مردمی پای کار بیایند و رسالت آموزش و پرورش در این بین سنگین است و باید با برنامه ریزی نوجوانان را هدایت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.