همایش استانی جمعیت و فرزندآوری توسط قرارگاه خاتم الانبیا همزمان با رویداد استانی استعداد‌های فراوان در سالن جلسات مجتمع غدیر بیرجند برگزارشد.

حجت الاسلام رضوی مدرس حوزه و دانشگاه تهران در این همایش گفت:دشمن از زمان ائمه اطهار تا کنون از مسئله فرزندآوری و افزایش جمعیت ایران وحشت داشته و دارد و تمام برنامه‌ها و اهداف خود را بر روی برای کاهش جمعیت هدف گرفته است.

او با اشاره اینکه یکی از مسائل مقابله با تحرکات دشمن فرزند آوری است گفت: برای مقابله با این تحرکات ما باید زندگانی ائمه را الگو قراردهیم که در فرزندان آوری و نامگذاری فرزندان خود به القاب امام علی (ع) زبانزد هستند. موضوع فرزندآوری و داشتن فرزندان متعدد در سیره ائمه اطهار (ع)، الگویی راستین برای ما در ازدیاد نسل است.

حجت الاسلام رضوی بیان کرد:برای حل معضل فرزند آوری باید فرهنگ سازی آن صورت بگیرد و سازوکار‌های فرهنگ‌سازی آن چنان‌که شایسته است مورد توجه قرار نگرفته است که باید اقدامات لازم در این باره صورت بگیرد.

مدرس حوزه و دانشگاه تهران گفت:یکی از عوامل کاهش فرزندآوری بحث اقتصادی؛ ترس از فقر، ناکافی بودن امکانات است، ولی همه ما باید بدانیم که رزق و روزی همه ما دست خدا است و این شعار که زندگی بهتر فرزند کمتر کاملا اشتباه و برگرفته از غرب است.

او در ادامه گفت:دشمنان تیر خود را به سمت جمعیت نشانه گرفته اند و با کاهش فرزندآوری و شعار‌های اشتباه به دنبال کاهش پیشرفت و موفقیت و همچنین نیروی جوان و پویا هستند و ما باید در اینجادشمن شناس باشیم و فکر اورا نسبت به جامعه اسلامی بشناسیم و به دیگران هم بشناسانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.