کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوای زنجان با هفت درجه سانتیگراد افزایش نسبت به روز گذشته هم اکنون به منفی سه درجه رسید.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: آسمان اغلب مناطق استان نیمه ابری و مه آلود است که این شرایط دید افقی را برخی مناطق استان از جمله در شهر گرماب به کمتر از پنج کیلومتر رسانده است.

وی با بیان اینکه از بعد از ظهر امروز وزش باد نسبتا شدید در زنجان آغاز می شود، اظهار کرد: وزش باد در گردنه ها و ارتفاعات استان موجب کولاک خواهد شد.

سلطانی یادآور شد: وزش باد تا فردا در استان جریان دارد و از روز جمعه تا اوایل هفته آینده شرایط پایدار جوی در استان پیش بینی می شود.

وی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان منفی چهار و چهار درجه، خرمدره منفی ۲ و ۲ درجه، ابهر منفی سه و ۶ درجه، آببر ۲ و ۱۰ درجه، سلطانیه منفی پنج و چهار درجه، قیدار منفی هفت و صفر درجه و ماهنشان منفی پنج و چهار درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.