معاون عملیات پلیس راهور تهران گفت: رانندگان در روز‌های برفی و بارانی با چراغ روشن تردد کنند تا دیده شوند.

سرهنگ محمد رازقی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص رانندگی  در  روزهای  برفی اظهار كرد: رانندگی  در روزهای  برفی شرایطی  خاص  دارد و رانندگان باید مواردی  را رعایت کنند تا ایمن به مقصد و محل  کار  خود برسند .

وی افزود : اولین موضوع در  این شرایط  به خود وسیله نقلیه باز میگردد که حتما رانندگان نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام كنند وسیستم های  وسیله نقلیه کارآمد و بروز باشد .

سرهنگ رازقی  بیان كرد  : باک وسیله نقلیه می بایست پر  باشد واین کار  بخاطر  اطمینان از  این است که در این شرایط  در  راه نمانند. 

معاون عملیات   پلیس راهور تهران بزرگ  افزود: رانندگان می بایست همواره زنجیر چرخ همراه داشته باشند تا در  راه نمانند واین موضوع بسیار  مهم است تا شاهد روانی  ترافیک باشیم .

وی  گفت : رانندگان در این شرایط  با سرعت مطمئنه و فاصله مناسب  طولی  می  بایست حرکت نمایند و این نکته بسیار  مهم است چراکه خیلی  از  تصادفات ما در  شهر ها در  این شرایط  برفی  بدلیل این است که سرعت ها مطمئنه نیست و فاصله طولی  با خودروی  جلویی کمتر است.

سرهنگ رازقی  افزود  : دید رانندگان در  این موقع کم است و راننده نمی  تواند مقابل خود را درست ببیند و اگر در  این شرایط  سرعت مطمئنه هم نداشته باشد قطعا تصادف  روی  می  دهد .

سرهنگ رازقی گفت : رانندگان در  روزهای  برفی  و بارانی  با چراغ روشن تردد كنند تا دیده شوند و همچنین بخاری  و رادیاتور  خودرو را بررسی  نموده و سیستم های  ایمنی  خودرو می بایست سالم باشد تا راننده در  راه نماند و از  گاز  و ترمز  ناگهانی  پرهیز  شود چراکه این اقدام باعث انحراف  وسیله نقلیه و واژگونی آن می شود .

معاون عمليات پليس راهور تهران بيان كرد: رانندگانی  که در  این شرایط  رانندگی  میکنند حتما به نکاتی که اشاره شد توجه داشته باشند و حتما این موارد را رعایت كنند تا شاهد حوادث  در  سطح معابر نباشیم.

برچسب ها: برف و باران ، رانندگى
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار