دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: دوازده اثر تحقیقی در حوزه تقریب مذاهب در کنفرانس وحدت اسلامی رونمایی می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز سه شنبه ۲۵ بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دومین کنفرانس بین المللی منطقه‌ای وحدت اسلامی از سوی تقریب مذاهب، امروز سه شنبه ۲۵ بهمن و فردا چهارشنبه ۲۶ بهمن به میزبانی استان گلستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام شهریاری با بیان اینکه نخستین کنگره در کردستان برگزار شد و نتایج خوبی به دنبال داشت، ادامه داد: با توجه به اینکه زیست مسالمت آمیز اقوام و مذاهب و همچنین روحیه وحدت در گلستان به اثبات رسیده است و این ظرفیت قابل ملاحظه باید معرفی، بین المللی و الگو شود، لذا این استان به عنوان میزبان کنفرانس دوم، برگزیده شد.

او اضافه کرد: دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی شمال کشور با حضور ۶۰۰ میهمان از اندیشمندان و علمای اهل سنت و اهل تشیع از ایران و کشور‌های روسیه، ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان و قرقیزستان با ۲۰ سخنرانی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار می‌شود.

تحقق تمدن نوین اسلامی با وحدت شیعه و سنی

امروز همچنین نشست علمی جایگاه وحدت و همگرایی مسلمانان در شکل گیری تمدن نوین اسلامی در جامعه المصطفی العالمیه استان گلستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری در این نشست گفت: تمدن نوین اسلامی با وحدت شیعه و سنی محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام شهریاری گفت: ادیان و مذاهب آزادند و این اختیار و انتخاب بر اساس فهم آنهاست که زیست شرعی خود را انتخاب کنند و اگر این حق از آن‌ها سلب شود ظلم اتفاق می‌افتد.

او افزود: منظور ما از وحدت این نیست که شیعه سنی شود و سنی شیعه بلکه منظور اتحاد و همبستگی است، یعنی مسلمان با مسلمان جنگ نکند. همدیگر را تکفیر نکنیم. با هم نزاع و مشاجره نکنیم، به هم ناسزا نگوییم، زیرا این‌ها مخالف حقوقی است که خدا تعیین کرده است.

حجت‌الاسلام شهریاری اضافه کرد: برای تمدن سازی، باید تحمل خود را نسبت به همه مذاهب بالا ببریم، کاری که در گلستان انجام می‌شود.

او تاکید کرد: استان گلستان نمونه و الگوی مناسب در زمینه وحدت است، که مصداق عینی آنرا در صدر اسلام می‌بینیم.

منبع: صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.