مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: ۴۳۴۹ طرح تولیدی و صنعتی استان، نیمه تمام است.

امیرحسین کمیلی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار کرد: درصورتی که ۴۳۴۹ طرح تولیدی و صنعتی نیمه تمام استان به بهره برداری برسد، حدود ۱۳۳ هزار و ۶۶۷ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.


او اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام را افزون بر ۲۴۳ هزار و ۵۳۲ میلیون ریال اعلام و درباره برنامه‌های حمایتی صمت از این واحد‌ها بیان کرد: طرح‌های صنعتی بر اساس پیشرفت کار، رده‌بندی و برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه ۱۰۱۵ طرح صنعتی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در استان شناسایی شده که تکمیل آن‌ها در دستور کار است گفت: اصفهان از نظر تعداد طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد، رتبه نخست را بین استان‌ها دارد و در صورت بهره برداری از این طرح‌ها، برای حدود ۴۰ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.


کمیلی تعداد طرح‌های با پیشرفت کمتر از ۶۰ درصد را هم ۳۴۳۲ طرح اعلام و اضافه کرد: ۴۵۹ فقره از این طرح‌ها پیشرفت ۴۱ تا ۶۰ درصد، ۴۵۵ طرح پیشرفت ۲۱ تا ۴۰ درصد و ۲۵۱۸ طرح هم پیشرفت کمتر از۲۰ درصد دارد.
او میزان اشتغال‌زایی این طرح‌ها را ۹۷ هزار و ۸۵۲ نفر برآورد کرد و ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری طرح‌های تا ۶۰ درصد استان اصفهان افزون بر ۲ هزار و ۵۰ میلیون ریال است.


مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: اصفهان رُتبه چهارم را از نظر طرح‌های نیمه تمام، رُتبه هشتم را از نظر میزان سرمایه گذاری و رُتبه سوم را از نظر اشتغال در کشور دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار