کتاب‌های "عقیله" و "هشت رود" از خراسان رضوی عنوان " شایستۀ تقدیر" چهلمین جایزۀ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را کسب کردند.

در بخش تاریخ و جغرافیا و زیر بخش مستند نگاری کتاب "عقیله" نوشته الهام امین و منتشر شده توسط شرکت به نشر آستان قدس رضوی و در بخش ادبیات و زیر بخش پژوهش ادبی کتاب "هشت رود" تالیف محمد کاظم کاظمی منتشر شده توسط انتشارات شهرستان ادب شایسته تقدیر شدند.

کتاب "عقیله" روایتی داستانی و مستندگونه از زندگی حضرت زینب کبری (س) از ابتدای ولادت تا تبعید و وفات شهادت گونه ایشان است. این کتاب به عنوان اثر برتر بخش مستندنگاری معرفی شده است و در جمع ۶۰ اثر شایسته تقدیر چهلمین جایزه کتاب سال قرار گرفته است.

الهام امین، دانش‌آموخته دکترای علوم سیاسی از شاعران معاصر کشور است که کتاب عقیله نخستین اثر او در حوزه رمان است. این اثر که کمتر از یک سال از انتشار آن در به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) می‌گذرد تاکنون پنج چاپ را پشت سرگذاشته و موفق به دریافت عنوان "شایسته تقدیر" در پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد و عنوان کتاب برگزیده جشنواره کتاب سال خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ شده است.

کتاب "هشت رود" نیز به نقد و بررسی آثار هشت شاعر معاصر بعد از انقلاب یعنی مرتضـی امیـری اسـفندقه، یوسـفعلی میرشـکاک، سـهیل محمـودی، سـاعد باقـری، زکریا اخلاقی، علیرضـا قـزوه، محمدرضا عبدالملکیان و قادر طهماسبی (فرید) می‌پردازد.

محمد کاظم کاظمی شاعر و نویسنده افغان مقیم مشهد است و از این کتاب نیز به تازگـی در هفدهمیـن دوره جشـنواره شـعر فجر در بخـش «دربـاره شـعر» تقدیـر شـده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.