تحلیل تکنیکال شاخص‌های بورس؛

نمودارها احتمال رشد شاخص کل را قوی می‌دانند

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به رسیدن شاخص کل به محدوده حمایتی و همچنین واکنش به ابر کومو، انتظار داریم پس از درجا زدن در این ناحیه، شاخص حمایت شده و به صعود خود ادامه دهد.

آقای علی ملک‌لی گفت: شاخص کل بورس تهران درهفته گذشته با عدد یک میلیون و ۵۵۶ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و تقریبا بدون تغییر، به عدد یک میلیون و ۵۵۸ هزار واحد رسید تا هفته‌ای خنثی و بدون تغییر در بورس تهران رقم بخورد.

به گفته او، با توجه به رسیدن شاخص به محدوده حمایتی سبز رنگ (محدوده ۱.۵۳۸ میلیون واحد) و همچنین واکنش به ابر کومو، انتظار داریم پس از درجا زدن در این ناحیه، شاخص حمایت شده و به صعود خود ادامه دهد. در غیر این صورت و در حالتی که شاخص به محدوده ابر کومو نفوذ کند و زیر آن تثبیت شود، بایستی شاهد کاهش شاخص در کوتاه مدت باشیم.

نمودار شاخص کل بورس
او در خصوص شاخص هم وزن نیز گفت: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است وضعیتی همانند شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته با عدد ۴۸۷ هزارواحد شروع به کار کرد و پس از نوسان اندک در پایان هفته به تراز ۴۸۵ هزار واحد رسید.

ملک لی در ادامه افزود: با توجه به نزولی بودن همه المان‌های ابرکومو، انتظار داریم این شاخص حداقل تا محدوده باکس سبز رنگ (محدوده ۴۶۵.۰۰۰) کاهش داشته باشد و ابر کومو بتواند این شاخص را حمایت کند. در غیر این صورت و قرارگرفتن شاخص هم وزن زیر ابر کومو، بایستی انتظار کاهش کوتاه مدت از این شاخص را داشته باشیم.

نمودار شاخص کل هم وزن

او در آخر گفت: در کل احتمال کاهش شاخص‌ها در میان مدت، بیشتر از احتمال افزایش آن‌ها پیش‌بینی می‌شود.همچنان عوامل سیاسی و اقتصادی میتواند تاثیرات بزرگی بر بورس تهران بگذارد.


شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی دولت، میتواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار