نمایشگاه روز بدون سود همزمان با ایام الله دهه فجر با هدف عرضه محصولات تولید شده در سطح استان فارس با قیمت مناسب به کارگران و خانواده آن‌ها و شهروندان با همت تعدادی از کارآفرینان و تولیدکنندگان نیک اندیش در شیراز برپا شد.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه روز بدون سود که در ایام دهه فجر برای بهرمندی کارگران در شیراز برپا شده گفت: توسعه فعالیت‌های نمایشگاهی به این روش توسط تولیدکنندگان نیک اندیش می‌تواند به افزایش سطح رضایتمندی در جامعه و همچنین رقم خوردن یک گام نیک اندیشانه منجر شود.

جعفر قادری گفت: قانون تسهیل مجوز‌های کسب و کار در مجلس با این هدف پیگیری شد که بسیاری از فعالیت‌ها بعنوان کسب و کار‌های ثبت محور نیازمند اخذ مجوز نیست و باید کنترل‌های پسینی بر آن اعمال شود.

او با تاکید بر لزوم تسهیل شرایط ورود به بازار کار، گفت: در تمامی شاخص‌های سهولت کسب و کار از بین ۱۹۵ کشور جهان رتبه ۱۲۷ را داریم که برای حفظ سرمایه‌ها در داخل کشور و جذب سرمایه گذاری خارجی باید وضعیت این شاخص‌ها بهبود یابد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از شاخص‌هایی که راهنمایی منفی به سرمایه گذاران خارجی می‌دهد شاخص ورود و سهولت کسب و کار در کشور است، گفت: صندوق پیشرفت و عدالت استان فارس که اخیرا ایجاد شده را می‌توان به عنوان یک ساختار مالی استانی تقویت و منابعی در آن پیش بینی کرد تا فعالیت‌هایی که نیازمند منابع خرد است از این طریق تامین مالی شود.

قادری شرایط کنونی جامعه را به نحوی دانست که می‌توان بسیاری از کسب و کارهارا به شکل خانگی ایجاد کرد و توسعه داد.

او گفت: تلاش برای تنظیم بازار کار و رابطه کارگر و کارفرما امر مهمی است که باید توجه به احقاق حقوق کارگر در کنار بکارگیری درست از منابع انسانی برای کارفرما نیز فراهم شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: در مجلس شورای اسلامی تلاش داریم موضوعات رفاهی جامعه و همچنین منابع حاصل از هدفمندی یارانه به سمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سوق داده شد تا بتوان با این منابعی برای رفاه اجتماعی برنامه ریزی دقیقی صورت پذیرد.

کارگران، کارفرمایان و تعاونگران سه رکن اصلی جبهه اقتصادی

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شیراز نیز ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی بر پایه خروج از سیطره نظام سلطه رقم خورد.

محمد ژوبین گفت: خروج از نظام سلطه توسط ملت ایران نیازمند یک نه بزرگ به استکبار جهانی بود که توسط مردم ایران مبتنی بر ایمان، مردم و رهبری شکل گرفت و نظام سلطه را به چالش کشید.

او گفت: ایران از زمانی که برای خروج از نظام سلطه جهانی همت کرده با انواع و اقسام جنگ، تحریم و ... مواجه شده است که با همت و اراده مردم و ریخته شدن خون بسیاری از مردم ایران این امر مهم محقق شده است و قطعا این نظام به سرمنزل مقصود نیز خواهد رسید.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه در حال حاضر بزرگترین جنگ اقتصادی علیه ملت ایران در جریان است، گفت: جنگ اقتصادی کنونی نیازمند مجاهدت، ایستادگی و تلاش همه مردم خصوصا کارآفرینان، کارگران و تعاونگران است.

او گفت: سه قشر مهم جامعه کارگری، کارفرمایی و تعاونگران بزرگترین تقش را در جبهه اقتصادی دارند که قطعا به همت همه این اقشار و کسانی که در جبهه کار و تلاش مردانه ایستاده‌اند و مجاهدانه تلاش می‌کنند از این گذر تاریخی خواهیم گذشت.

روز بدون سود به همت تولیدکنندگان نیک اندیش

ژوبین در ادامه با اشاره به ایجاد نمایشگاه روز بدون سود در شیراز اعلام کرد: این نمایشگاه با همت تعدادی از کارفرمایان و تولیدکنندگان نیک اندیش استان فارس برپا شده تا محصولات مورد نیاز جامعه بزرگ کارگری شیراز با قیمت بسیار مناسب به خانه کارگران و شهروندان برسد.

همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی نمایشگاه روز بدون سود با همت تعدادی از تولیدکنندگان و کارفرمایان نیک اندیش استان فارس و با هدف عرضه بدون سود محصولات غذایی، پوشاک، کفش و سایر مایحتاج عمومی خانواده‌های کارگران در شیرازبرپا شد.

این نمایشگاه که مقرر بود ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه در محل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی واقع در خیابان شهید آقایی شیراز از ساعت ۹ الی ۱۸ پذیرای عموم کارگران و خانواده آن‌ها باشد به دلیل استقبال زیاد تا پایان وقت ۲۱ بهمن ماه تمدید شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار