یک‌میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان طرح‌ هواشناسی در استان سمنان بهره‌برداری شد

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی یک‌میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان طرح‌ هواشناسی در این استان به بهره‌برداری رسید.

مصطفوی گفت: یک ایستگاه خودکار هواشناسی در شاهرود با اعتبار ۹۰۰ میلیون تومان و ایستگاه اقلیم شناسی و یک ایستگاه خودکار هواشناسی کشاورزی با اعتبار ۵۵۰ میلیون تومان در امیریه دامغان افتتاح شد.

وی یادآور شد: ایجاد ایستگاه اقلیم‌شناسی نقشی مهم در زمینه پیش‌بینی و اطلاع‌رسانی در زمینه اقدام‌های مورد نیاز به ویژه در بخش کشاورزی ضروری است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با یادآوری افتتاح ایستگاه هواسنجی فرودگاه شاهرود و پنج ایستگاه باران‌سنجی خودکار از ابتدای امسال تاکنون، بیان کرد: ایستگاه هواشناسی فرودگاه سمنان در زمینه تامین تجهیزات مشکل دارد و با تامین تجهیزات به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: برخی کانون‌های داخلی گرد و غبار در داخل استان سمنان وجود دارد و باید مرکز پایش در داخل استان باشد تا بتوان سرعت ورود گرد و غبار اطلاع‌رسانی شود.

مصطفوی افزود: کانون داخلی و خارجی گرد و غبار تابستان امسال در استان سمنان وجود داشت که منبع آلودگی هوا در این استان است و وجود مرکز پایش می‌تواند اطلاعات مفیدی مانند کانون گرد و غبار و سرعت ورود گرد و غبار در اختیار قرار دهد.

وی اضافه کرد: طبق قانون هوای پاک، اداره کل هواشناسی وظیفه پیش‌بینی هوا را بر عهده دارد و محیط‌زیست ذرات هوا را مورد سنجش قرار می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.