سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: ۶۳۰ فقره گواهی تاییدیه ایمنی آسانسور‌های نصب شده در سراسر استان از دهه فجر ۱۴۰۰ تا دهه فجر امسال صادر شد.

مجید حیدریان سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان افزود: استانداردسازی و اجرای آزمون‌های اولیه و ادواری آسانسور‌های نصب شده در ساختمان‌های دارای آسانسور «با اعتبار یک ساله» صادر شده است.

وی اظهار کرد: بر پایه مصوبه شورای عالی استاندارد، همه آسانسور‌های نصب شده در کشور مشمول مقررات استاندارد‌های اجباری هستندو این موضوع به شهرداری‌های استان برای رعایت در صدور پروانه پایان کار ابلاغ شد.

به گفته وی، انجام بازرسی‌های آسانسور به وسیله شرکت‌های بازرسی‌کننده تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران صورت می‌گیرد.

سرپرست استاندارد سمنان گفت: مالکان می‌توانند از شرکت‌های معتبر و تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص بازرسی‌های ادواری استفاده کنند.

حیدریان از شهروندان، مالکان و انبوه سازان خواست، جهت طراحی، مونتاژ، نصب و سرویس و نگهداری ماهیانه آسانسور، با شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و یا نمایندگی‌های معتبر از سایر استانها، قرارداد منعقد کنند.

 مدیران و مالکان آپارتمان‌ها برای ثبت درخواست بازرسی دوره‌ای کیفیت و ایمنی استاندارد به سامانه مدیریت بازرسی آسانسور و پلکان برقی مراجعه و هر سال فرآیند دریافت تاییدیه ایمنی را تکرار کنند.

شهروندان برای اطمینان از استاندارد بودن آسانسور و آگاهی از آخرین وضعیت تاییدیه آسانسور می‌توانند شناسه ملی ۱۰ رقمی آسانسور که در کابین آسانسور نصب شده است را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند تا تمامی اطلاعات در رابطه با تاییدیه آسانسور در جواب پیامک اطلاع‌رسانی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار