مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: ۲۸۳ فقره گواهی تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسورهای نصب شده در نقاط مختلف استان نیمه نخست امسال صادر شد.

رستمی گفت: تمامی بازرسی ها از آسانسورهای مجتمع های مسکونی و تجاری، به وسیله شرکت بازرسی تایید صلاحیت شده از سوی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران انجام می گیرد.

مدیرکل استاندارد استان سمنان افزود: در صورت تایید ایمنی و عملکرد آسانسور به وسیله شرکت بازرسی، اداره کل استاندارد استان گواهینامه تأییدیه ایمنی و عملکرد آسانسور را صادر می کند.

وی بر اهمیت ایمنی و ارتقای کیفیت عملکرد آسانسورها تأکید و تصریح کرد: همه آسانسورهای نصب شده در کشور بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد از سال ۱۳۸۲ زیر پوشش استاندارد قرار گرفته که این موضوع به همه شهرداری‌های استان به منظور لحاظ در صدور پروانه پایان کار ساختمان‌ها ابلاغ شده است.

مدیرکل استاندارد استان سمنان با بیان اینکه صدور پروانه پایان کار از سوی شهرداری‌ها برای ساختمان‌های دارای آسانسور اعم از تجاری، مسکونی و دولتی، مشروط به دریافت گواهینامه تاییدیه ایمنی و عملکرد آسانسور از اداره کل استاندارد استان سمنان است، اظهار داشت: نباید برای ساختمان‌های فاقد گواهینامه ایمنی آسانسور پروانه پایان کار صادر شود.

رستمی یادآور شد: این گواهینامه دارای اعتبار یکساله است و آسانسورها باید در دوره‌های یکساله مورد بازرسی دوباره قرارگیرند.

مدیرکل استاندارد استان سمنان از شهروندان ، مالکان و انبوه سازان خواست، با شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و یا نمایندگی های معتبر از سایر استان‌ها، قرارداد امضا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار