سامانه مردمی ۱۶۵۶ یگان حفاظت از اراضی ملی در مازندران راه‌اندازی شد.

علی دیوسالار سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران از راه اندازی سامانه مردمی ۱۶۵۶ یگان حفاظت از اراضی ملی در استان خبر داد و گفت: تلفن گویای یگان حفاظت اراضی به منظور حفظ و صیانت از حقوق و سرمایه‌های ملی در حوزه اراضی ملی و همچنین جهت دریافت اخبار و گزارشات مردمی از تخلفات، تعرضات و تصرف اراضی دولتی راه اندازی شده است.

او افزود:هم استانی‌ها می‌توانند به طور شبانه‌روزی و از طریق شماره گیری این سامانه گزارشات خود را اعلام کنند.

دیوسالار گفت: شهروندان می‌توانند با سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اعلام کنند و این اطمینان داده خواهد شد تا به فوریت رسیدگی و برخورد صورت پذیرد.

او افزود: در طول مدت ۶ سال فعالیت این یگان در استان حدود ۴۹ هکتار زمین رفع تصرف شد که برای ۱۲/۶ هکتار اجرای حکم از مراجع قضایی به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان صادر شد.

دیوسالار با ابراز خشنودی از راه‌اندازی این سامانه که پل ارتباطی مفید و سازنده بین دولت و مردم است، ادامه داد: راه‌اندازی این سامانه می‌تواند در مبارزه با زمین‌خواری دقت، سرعت و نظارت را افزایش دهد.

او پیشگیری از تعرض به اراضی دولتی را مهم‌ترین وظیفه یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان دانست و افزود: «حفاظت پایدار، یگان هوشمند مقتدر و پاسخگو» شعاری است که اداره کل راه و شهرسازی استان بر آن تاکید ویژه دارد و با جدیت به گزارش‌های مردمی در خصوص زمین خواری توجه کرده و آن‌ها را مورد پیگیری قرار می‌دهد.

دیوسالار گفت: با هوشمندسازی و سیستم اطلاعات جغرافیایی و بکارگیری آن در نقشه طرح جامع و تفصیلی شهری می‌توان از اراضی راه وشهرسازی حفاظت کرد و از راه دور این اراضی را تحت کنترل قرار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار