معاون صنایع دستی استان کرمانشاه از برپایی نمایشگاه صنایع دستی در شش نقطه استان به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

امین کوگانی معاون صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به فرارسیدن ایام دهه مبارک فجر، گفت : به این مناسبت در تعدادی از شهرستان‌های استان نمایشگاه‌های صنایع دستی برپا شده است.

وی ادامه داد: دالاهو، کنگاور، صحنه، گیلانغرب، سرپلذهاب و قصرشیرین شش شهرستان استان هستند که در این ایام نمایشگاه‌های صنایع دستی در آن‌ها دایر شده است.

کوگانی با بیان اینکه در نمایشگاه هر شهرستان بصورت میانگین بین پنج تا ۱۰ غرفه عرضه صنایع دستی دایر شده، اعلام کرد: نمایشگاه صنایع دستی گیلانغرب با حضور نمایندگان صنایع دستی از یازده استان کشور در حال برگزاری است.

به گفته این مسئول، در این نمایشگاه‌ها که تا پایان ایام دهه فجر فعالیت می‌کنند، هنر‌های دست ساز اصیل و بومی استان همچون گلیم، گیوه، چرم دوزی، معرق و ساز‌های سنتی به نمایش درآمده است.

معاون صنایع دستی استان با بیان اینکه برپایی نمایشگاه صنایع دستی در شهر کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته، عنوان کرد: این نمایشگاه قرار است با همکاری امور بانوان استانداری کرمانشاه برگزار شود.

وی به افتتاح یک پروژه حوزه صنایع دستی با اعتبار پنج میلیارد تومان در این ایام اشاره کرد و گفت: کارگاه نخ ریسی به منظور تکمیل زنجیره ارزش گلیم شهرستان هرسین با مساحت دو هزار متر مربع افتتاح شد.

معاون صنایع دستی استان با بیان اینکه در این کارگاه ۲۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده‌اند، گفت: این کارگاه برای ۲۰۰ نفر هم به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی به حضور کرمانشاه در سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی همزمان با برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران اشاره کرد و افزود: کرمانشاه در این نمایشگاه چهار غرفه دارد که در آن به معرفی و عرضه صنایع دستی بومی استان می‌پردازیم.

کوگانی با بیان اینکه شهر‌های ملی صنایع دستی کرمانشاه در این نمایشگاه حضور دارند، یادآورشد: هرسین به عنوان شهر ملی گلیم، دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور، نودشه به عنوان شهر ملی گیوه و فش به عنوان دهکده ملی ساز‌های سنتی در این نمایشگاه حضور دارند.

به گفته این مسئول، سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از امروز (۱۸ بهمن) آغاز بکار کرده و تا ۲۱ این ماه به فعالیت خود ادامه می‌دهد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.