سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : در ایام دهه فجر امسال چهار پروژه در حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

داریوش فرمانی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : در ایام دهه فجر امسال چهار پروژه در حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه کارگاه بزرگ نخ‌ریسی در هرسین، پروژه پارک آبی در شهر کرمانشاه افتتاح شدند، افزود: بهره برداری و افتتاح رسمی از دو باب هتل بوتیک در دست اقدام است.

وی افزود: واحد صنعتی کارگاه تولیدی نخ ریسی در شهرستان هرسین با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال در این شهر افتتاح و به بهره برداری رسید که این طرح از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ به مبلغ ۳ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده و برای بیش از ۲۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.

فرمانی گفت: مجموعه تفریحی پارک آبی پاسارگاد با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل اعتبارات تبصره ۱۸ پرداختی بانک توسعه تعاون افتتاح شد که برای ۷۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از کلنگ زنی دو پروژه توسعه گردشگری در شهرستان گیلانغرب نیز خبر داد.

فرمانی با بیان اینکه صنایع دستی با وجود غنی بودن از فرهنگ کهن بومی و هنری و اقتصادی مکمل آثار تاریخی هستند که این صنعت برای تشویق و جذب گردشگران می‌تواند بسیار موثر باشد، افزود: نمایشگاه‌های صنایع دستی در شهرستان‌های کنگاور، صحنه، سرپلذهاب و کرمانشاه در ایام دهه فجر برپا شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.